GP Vídeň report

Report z GP Vídeň od Jakuba Bakuleho, který skončil v cenách na 71.místě. Dočtete se o jeho konstrukci sealed decku, draftování a hlavně o zážitcích z cest.

Tentokrát se report obejde bez trpaslíků (jelikož šli všichni na Liliputbahn) a z magických stvoření potkáte akorát Elspeth, dědečka Hříbečka a vzteklého Španěla...

 

Řekl jsem si, že report napíšu ve stylu „co všechno jsem pokazil“.  Toto rozhodnutí padlo zejména poté, co jsem si přečetl oficiální coverage GP ze zápasu Petra Brožka s místním borcem, kterému autor omluvil několik chyb s poukazem na to, že ale udělal skvělý bluff (vyložil bytost a zbyla mu pláň, aby mohl reprezentovat +1/+1 lifelink trik, opravdu výkon hodný mistra...).

Ještě v úvodu bych chtěl vyhlásit soutěž o nejlepší indiánské přezdívky pro tolarijskou skupinu z GP Vídeň (Já, Tochy, Petr Brožek a Speel v Rakousku též známy jako „kein Spieler unter 18“ viz jeho report „Jak jsem si za 3000 prohlídnul situ“). Příkladem indiánské přezdívky pro mě by mohlo být „Ten, kterého je těžké pochopit“ (viz ukázka z nového vídeňského představení. kterému jsem s pomocí ostatních během víkendu napsal scénář). Návrhy zasílejte do komentářů. 

Z Pardubic jsme jeli do Vídně asi 5 hodin. To byla příjemná změna oproti minulé sedmihodinové cestě, kdy nás jeden milý dědeček Hříbeček u Brna sebevědomě poslal do protisměru na sjezd z dálnice (asi jsme vypadali na Pražáky nebo ho prostě jen vytáčel můj obličej tzv. backpfeifengesicht). K pohodě během cesty přispěl i můj německý mix obsahující bomby jako „Ich rauche main Ganja den ganzen Tag“ nebo „Willst du mit mir Drogen nehmen“. Jinak cesta proběhla hladce a Petr (Ten, který řídí jako Schumacher.......lyžuje – viz video) nás pohodlně dostal do Vídně. V pátek jsme krom registrace stihli ještě nevýhodně zaparkovat, projít si Vídeň (hipster city of the year) a navštívit naše oblíbené asijské bistro, kde má již Tolarie vyhrazený svůj stůl. Bistro Akakiko bych rád zmínil, protože to stojí za každým vídeňským úspěchem. Musíte ale vědět, co si objednáváte. Krabička plná radosti zvyšuje šance na den 2 i na peníze. Je to úžasná nabídka. Případně si jako Patrick Dickman dáte jen samotné sushi. "Čůráčí muž" má vůbec zvláštní napady. Jeho dalším inovativním přístupem bylo „na první draft si dám sleep in a dorazím až na druhý“. Po úžasné večeři jsme otevřeli dva sealdeck pooly, prodiskutovali je a šli spát.

Konstrukce sealed decku

Celkově jsem chtěl otevřít agresivní bílou (kombo wingsteed rider + hopeful eidolon = 4/4 lifeling, flying čtvrté kolo). Byl jsem tak dost rozladěný, když má bílá barva neměla ani jednu heroic nebo bestow bytost. Modrá byla podprůměrná a černočervená sice měla Underworld Cerberus, ale chyběly jí další kvalitní bytosti a především dobrá a stabilní křivka. Právě tu jsem považoval za základ. Červenobílá neměla dost bytostí ani kvality. Naopak zelená byla skvělá (2x Time to Feed, Nessian Asp, Sedge Scorpion, Feral Invokace a hlavně Mischief and Mayhem, 4/5 Anthousa a Courser of  Kruphix). Červená měla tři blesky, ale v kombinaci se zelenou bych měl jednu dvojmanovou a pouze pár třímanových bytostí. Nakonec jsem tak skončil u GW, které do pátého kola pokládalo jen vanilla potvory (zato s hodně flavour textem). Byl jsem navíc spokojený, že mám dvakrát Loyal Pegasus (2/1 flying za W) a Excoriate (removni taplou), které považuji za skvělé a zároveň podceňované. Zejména bílé zabíjení považuji za mnohem lepší než Divine Verdict nebo Asphixiate. Na vrchol křivky se pak přidal Ornitharch. Chybou při konstrukci bylo, že jsem přehlídnul Traveling Philosophera (1W 2/2 medvěd). Acolyte´s Revard tak také zůstal v sidu (i tak nebyl nijak zázračný, neměl jsem tolik bílých bytostí, ani nebyly s ww manacostem krom Ornitharch). Zpočáku jsem balíčku upřímně moc nevěřil. Byl postavený především na to, aby porážel špatně postavené decky (bez křivky, nebo trojbarvy). Výhodou tlaku je, že každý můj trik byl hned lepší. Nevýhodou byl nedostatek removalu, Time to Feed se totiž hodil jen k pár velkým bytostem v balíku a kdybych hrál Philosophera, tak bych místo jednoho dal Acolyte´s Revard. Bylo mi jasné, že rychlé heroic balíky skoro nemůžu porazit, pokud balík nedodá to nejlepší. Nicméně proti nim jsem mohl přesidovat na RG, kde blesky vyřešily rychlé bytosti a kvalita soupeře posléze dorazila. Do RG taky mnohem lépe zapadal 2/4 Courser.

Z her popíšu jen zajímavé situace a především moje chyby, kterých bylo až moc. Obecně bych chtěl ještě k limited GP zmínit dvě věci.

Zaprvé: rozhodčí nižšího levelu jsou dost zbabělí a podléhají nátlaku, navíc jejich rozhodnutí nejsou občas úplně korektní. Nemluvím vyloženě o situacích, co se stali mně, ale spíš, co jsem sledoval okolo. Hráč by tak měl mít odvahu se normálně odvolat výš.

Zadruhé: je důležité si psát poznámky během hry, nebo přinejmenším sidovat podle toho, co má soupeř za bytosti. Psal to už Frank Karsten. Pokud soupeř začíná a ukázal vám 2/4 bytosti, tak je potřeba se tomu přizpůsobit a vysidovat některé z 2/2 či 3/2 bytostí a naopak nasidovat 2/4 jelena na agresivnější balíky. Vypadá to celkem jasně, ale měl jsem pocit, že soupeři buď sidovali jasné kusy typu Glare of Heresy, případně celou barvu, ale málokdy balík přizpůsobovali. Mně se to vždy vyplatilo a občas i 1/2 merfolk za U může být dost dobrý na to, aby se podíval dovnitř.

Hry

Výhodou limited je, že nelze jen zkopírovat decklisty z netu jako u constructed a nadrtit se matchupy. To odmění hráče, kteří formátu rozumí. Samozřejmě se dají načíst články, ale všeobecně mi úroveň ve Vídni přišla dost nízká. Kvalitu dodávali především Češi. Hned první zápas mi to dokázal. Soupeř měl brutální bílou i černou, nicméně se nechal zlákat na červenou splash pro tři blesky a boha. Jednobarevní bohové jsou obecně dost špatní, protože se málokdy stanou bytostí a neovlivňují tak hru dostatečně. Soupeř mohl v pohodě hrát Chosen by Heliod a černou Scourgemark místo červené, ke které neměl ani dost fixace. Navíc jak černá, tak i bílá mají u svých bomb double manacost (tj. WW nebo BB). Smutně tak koukal, jak ho rozjíždí 3/3 kentaur za 2G a medvěd. Toho zcela vážně považuji za krále trojmanového slotu u common.

1:0

V druhém kole měl soupeř opět pomalejší balík, tuším RG, tak jsem v pohodě keepnul 4 země, Anthosu, Feral invokaci a Time to Feed. Zbytek balíku totiž krom dvou karet byl rychlý nebo země. Anthosa si tak jednou zabojovala a podruhé se zvětšila a soupeř neměl odpověď.

2:0

Hned ve třetím kole jsem doplatil na to, že nemám nahráno a taky si občas vyberu slabší chvilku. Ve zkratce: soupeř se zcela tapnul a vybavil Favored Hoplita na 5/6, já se zeptal, jestli je to jen 5/6 a nemá třeba firstrike a po odpovědi „No it´s 5/6“ jsem bloknul třemi bytostmi. Přes kostku, co na Hoplitovi byla, jsem si nepřečetl, že si jako součást heroic preventuje damage. Je to naprosto očividná chyba, která mě stála hru. Rozhodčí samozřejmě řekl, že se jedná o situaci, kdy jde o využití herních dovedností a že oponentova odpověď, že "jde jen o 5/6" byla korektní. Druhou hru už mi soupeř nedal vůbec šanci a ukázal mi jen rérového Eidolona, účkové heroicy a Wingsteed Ridera. Obecně neměl v balíku nejen špatnou, ale ani průměrnou kartu (blesky, uncommon heroicy, Glimpse of the Sun God atp.). Kdybych ale neodevzdal první hru, tak jsem se ještě o vývoj mohl poprat.

2:1

Další dvě hry jsem hrál již korektně a krom jednou špatně vyložené země jsem nechyboval. Balík naopak neustále dokazoval, že stačí pokládat medvídky a soupeři mají problém. Na jedné úvodní ruce jsem měl dvakrát 2/1 pegase a Feral of invocation, což soupeře zabilo samo. 

5:1

V sedmém kole jsem potkal Španěla s RB. V první hře bylo klíčové, že jsem neútočil zbývajícím tokenem z Omniarcha, když soupeř měl na stole 4/3 kentaura a 18 životů (já asi 9). V černé je totiž dost bestow bytostí, které dávají 1 dozadu (+ kradení aj.). Soupeř také hned z vršku jednu přidal a tak se mohl Omniarch s tokenem vyměnit a získat dost času, abych našel další bytosti, na které již soupeř neměl odpověď. Už za tohle mě soupeř považoval za klučíka. V další hře soupeř začal Pain Seerem, 2/3 minotaurem a ve čtvrtém kole za Pain Seera líznutým 3/2 červeným Archetyp of Agression. Já mezitím pouze dal 3/3 kentaura, který jako vždy zastavil útok. Ve čtvrtém kole jsem neměl play krom Time to Feed na Pain Seera. Tž soupeř už nerozdýchal, protože jsem prý mohl dostat Boon of Erebos. Neobtěžoval jsem se mu vysvětlit, že v tom případě by asi útočil. V dalším kole jsem přišel o kentaura díky triku a šel na 15. Na ruce jsem měl Anthousu, 4/5 Aspa a zemi + si dolízl Mischief and Mayhem. Poslal jsem do hry Aspa. Soupeř se nebojácně rozběhl archetypem a já blokoval, což nazval "idiotic move" a mrsknul archetyp do hrobu. Poté už situaci nerozchodil a rychle prohrál.
Po hře mi asi 15 minut vysvětloval, jak jsem špatný. Pokud jsem prý chtěl blokovat, tak Anthousou, která mu přišla špatná... Obecně jde o to, že jsem sice na 70-80 % věřil, že má mezi dvěma kartami +2/+0 červený nebo černý trik, díky kterému Asp umře. Ale i na 15 životech je zbytečné se nechat projet a soupeře naopak nechat přiložit bytost. Jeho jediná šance byla, že mě přemnoží. To právě Anthousa s jakýmkoliv trikem neguje. Triku bych se navíc musel bát i další kola. Také jsem neměl další zemi a je nesmysl čekat na dvě po sobě, aby Asp vyrostl, což stejně neřeší jeho malé šupáky a ani Asphixiate. Navíc soupeř vypadal jako typ, co to tam pošle i bez triku. Byla to taky jeho jediná šance. Věděl, že v delší hře nemá šanci.

S 6:1 jsem tedy šel do posledních kol, kde jsem potkal zatím nejhorší balík (trojbarva bez křivky a bomb), nicméně dvakrát balíček na vrchu našel jen země a stačilo to.

6:2

Poslední kolo jsem potkal Čecha s agresivním RB, první hru jsem vyhrál na život a kolo. Do druhé přesidoval na RG a soupeře přimíchnul. I tak bych prohrál nebýt změny barev, jelikož soupeř měl Agent of Fates a dvě aury. Blesk se však o Agenta postaral a nebylo co řešit.

7:2

Do druhého dne jsme se dostlali tři ze čtyř z našeho auta. Kromě mně se přidal Petr „Žralok nutí malé děti plakat“ Brožek a Dan „Gunther tralala na draft si jdu pro Thouthseize“ Tocháček. Večeře v Akakiko pak dala základ pro další úspěchy.

Draftování

Draft již neprobíhal podle mých představ. Soupeři většinou draftovali dost podivně. Například hned v prvním boosteru jsem na druhý pick dostal Hero of Iroas, přičemž soupeř nebral bílou (Omniarch) a pak Akroan Skyguard atp. Skončil jsem tak s velice solidní RW, ale bohužel jsem po první hře zazdil druhý zápas, kdy jsem myslel, že Thassa´s Emissary (modrý bestow 3/3 crab) dává schopnost bytosti a ne sobě a ukradl mu bytost na kolo pomocí Portent of Betrayal. Soupeř si tak dolízl kartu navíc, což ve výsledku stačilo. Jeho balíček s Courserem, Polukranosem a skvělými modrými kartami mi pak už druhou šanci nedal. Díky této hrubce jsem pak začal hrát pomaleji a nestihl zabít soupeře v posledním zápase (seděl jsem zády k tabuli s časem a navíc na ni neviděl přes diváky). Ve výsledku jsem tak odevzdal dva zápasy se skvělým balíkem a šel draftovat do Kindošova...

Zde jsem vzal Fall of the Hammer, Fall of the Hammer, Fearsome Temper, Nyxborn Shieldmate (první bílá), Fanatic of Xenagos, Excoriate, Glimpse the Sun God a Pharanx Gianta. Černá taky vypadala otevřeně, když na poslední pick přišel Archetype. V druhém boosteru se tak rozhodovalo mezi RG a RW. Otevřel jsem Favored Hoplita a Polis Crushera. Křivka Fanatic into Crushera se mi zdála lepší a bílá nemusela být otevřená, jak se zdála, protože v Kindošově není Glimpse the Sun God signál. Po Crusherovi jsem bral Lightning Strike, Purphoros´s Emissary, Ill-Tepmpered Cyclops a žačal jsem se poohlížet po rychlých bytostech. Nakonec se draft rozpadl a jediné, co začalo chodit byla černá, ale jelikož jsem jako druhý pick bral blesk přes 2/2 lifeling, flying harpii, tak nemělo smysl měnit barvy. Nabral jsem ještě Temple of triumph přes nějakou červenou bytost, Fleecemane Lion a Vulpine Goliath.

V posledním boosteru jsem vzal vlastně jen Nessian Asp a dvakrát Lagona-Band Elder. V obou bosterech jsem hledal fixaci a našel Traveler´s Amulet, Nylea´s Presence a hrozného Burnished Hart. Taky se mi podařilo sebrat dva červené dvoumanové medvědy. Nakonec jsem musel hrát i Wild Celebrants a Pheres-Band Centaurs. Zajímavé je, že na 7 pick v posledním boosteru přišel Agents of Fates a na poslední pick Lash of Whip. Balík mi přišel hrozný, byla to trojbarva (RG se splashi na 5 bílých karet). Balík však fungoval skvěle. Doma jsem si projel ještě dost úvodních rukou (statistici prominou nebylo to přes 500) a nebyla to náhoda. Podařilo se mi tak nakonec uhrát 2:1. Kde jsem zažil i power starty ve formě: Tepmle + Forest a Lion, další kolo Fearsome Temper nebo Nixborn Shieldmate. Nebo 2/1 medvěd+Fanatic of Xenagos + Crusher. Balík měl skvělé bytosti i removal. Na pomalejší matchupy jsem místo Spark Joltu sidoval Glipse the Sun God. Prohrál jsem jen s brutálním RW (2:1), kdy soupeř hrál asi jen 16 zemí a nechával one landery. Nicméně vždy měl přesně karty, co potřeboval (Gods Willing + Wingsteed Rider + Hopeful Eidolon, nebo Cavalry Pegasus+Akroan Hoplite+jediný jeho další human). Obě prohrané hry byl soupeř bez karet a dolízl z vrchu vždy dvě, co potřeboval. Mně balík ani jednou nedodal během pár kol jeden z 5 outů (3 zabíjení, Glimpse, Asp).

Nakonec mně tak moje děsivé pomocné a nepřesná hra přinesly 71. místo. Za celé GP jsem opravdu nemohl vyhrát dvě hry, u dalších jsem bez chyb mohl teoreticky ještě utkání zvrátit. Všeobecně jsem většinou neměl lepší balík, ale dobrá křivka a v některých klíčových případech přesná hra v rozhodujících chvílích mi pomohla (o život, kartu, kolo) do peněz na GP. Užil jsem si především to, že jsem první i poslední den hrál závěrečné hry o postup nebo právě o peníze.

Jakub Bakule

Přikládám ještě slibovanou Elspeth. :)

 

 
na začátek