Journey into Nyx - první dojmy #1

Které karty v Journey into Nyx udělaly dojem na naše autory? Dozvíte se v článku. Dnes Petr Brožek a Satyr Hoplite.

Známé karty z Journey into Nyx nám přibývají každým dnem a mezi MTG komunitou se na sociálních sítích střídají hlasitá zvolání jak jsou noví bohové boží nebo jakým jsou zklamáním. Nebudu se snažit připojit ani k jednomu z těchto táborů oslavujích či hanících nové bohy. Není to tím, že by mě v tom bránila bázeň před posvátnem, které bohové reprezentují, ale to, že o nich mluví skoro každý a názorů už bylo vyřčeno víc než dost. Budu se raději věnovat těm, kteří stojí ve stínu těchto bohů a možná neprávem se jim nedostává žádné pozornosti. A přitom se můžou stát velkými hrdiny post Journey into Nyx Standard formátu. Jak by řekl Gandalf: "I ten nejmenší človíček může změnit chod budoucnosti."

 

 

 

Toto sice není človíček, ale malinký je dost. A i přes svou "bezvýznamnost" je od první chvíle mým největším oblíbencem mezi doposud známými kartami. Určitě tím neříkám, že by se jednalo o spící bombo edice a že by jeho vliv na Standard byl nějak významný. To určitě ne. Moje sympatie vzbuzuje Satyr Hoplite tím, že je to karta, která je dobrá teprve v synergii s ostatními a kolem které se musí stavět. Jako agresivní červený one drop má pro mě také nostalgický význam:-) A co je hlavní, je to karta, která dle mého názoru chyběla monored heroicu k tomu, aby byl hratelný na Standardu.

 

Monored Heroic se v metagame jen mihl, jelikož se jednu chvíli zdál být poměrně dobrou odpovědí na dominující Monoblack a Esper. Jeho problémem bylo to, že měl hodně špatný matchup s Monoblue a po vydání Born of the Gods i Monoblack získal potřebné odpovědi jako Bile Blight nebo v případě větší potřeby Drown in Sorrow. Potíž byla i v tom, že balík nebyl moc stabilní a síla jeho cílovacích karet hodně záležela na tom, zda si do prvního kola líznete Akroan Crusadera či nikoli. Celkem problematické bylo i to, jaký zvolit dvojdrop, který můžete seslat přes Burning Tree Emissaře, pokud jste Emissaře hráli, což jsem osobně bral jako samozřejmost. Časté byli i verze bez emissaře, ale základ decku byl vždy stejný. Podívejme se na jednu z klasických verzí Monored Heroicu:

 

Heroic Red by Tom Ross
17 Mountain

4 Akroan Crusader
4 Firedrinker Satyr
4 Rakdos Cackler
4 Foundry Street Denizen
4 Legion Loyalist
3 Arena Athlet
4 Ash Zealot

4 Dragon Mantle
4 Titan's Strenght
4 Madcap Skills
4 Lightning Strike


Balík je schopný velmi explosivních startů a zejména díky Akroan Crusaderovi je váš přísun bytostí takřka neomezený. Nejslabší karta je zřejmě Arena Athlet, na kterého často nebývá čas, kdy namísto něj raději zahrajete dva onedropy a občas vám i vadí, že cílování raději hrajete na jinou bytost a on tak nemá žádný efekt. Když nemáte ve hře Crusadera, tak se vaše cílování stává slabším, jelikož nedává dmg navíc prostřednictvím haste soldierů a balíku tak může dojít dech rychleji, než by chtěl. A v tom by mohl pomoci právě Satyr Hoplite. Je totiž další bytostí, na kterou rádi zahrajete cílování, protože to pak funguje v podstatě stejně jako s Crusaderem, kdy +1/+1 žeton znamená damage navíc každé kolo stejně jako 1/1 haste soldier. Nevýhodou je samozřejmě to, že když vám Satyra zabijou, ze žetonů nemáte žádný užitek. Výhodou naopak to, že může vyrůst do velkých rozměrů a snáze projít přes soupeřovi obránce. S osmi jednomanovými hrdiny, je dle mě balík již celkem stabilně hratelný a to jsem ještě nezmínil další možnou posilu z Journey into Nyx.

 

Tento deck chce v podstatě jen bytosti a cílování decentně proložené nějakým tím bleskem. A v Journey je karta, která splňuje hned obě tyto potřeby – Mogis's Warhound. Jednak je to solidní dvojdrop k Burning Tree Emissary a v případě potřeby může posloužit i jako cílování a permanentní pump spell. Tři many jsou pro tento deck sice hodně, ale versatilita karty za to určitě stojí. Jak tedy bude vypadat můj první pokus s heroic red?

Monored Heroic - testovací verze
16 Mountain

4 Akroan Crusader
4 Satyr Hoplite
4 Rakdos Cackler
4 Foundry Street Denizen
4 Legion Loyalist
4 Burning-Tree Emissary
4 Mogis's Warhound

4 Dragon Mantle
4 Titan's Strenght
4 Madcap Skills
4 Lightning Strike

 

Emisař je podle mě nutnost v každém decku tohoto stylu, zvláště, když hrajete Foundry Street Denizen. Kvůli Emisařovi a zmíneným důvodům jsem vyřadil Ash Zealota, který je však velmi dobrý a možná testing ukáže, že to bez něj nejde. Každopádně Warhound Funguje na třech manách podobně (přidaný 2 power s haste) a ještě může přinést výhodu díky heroicu. Firedrinker Satyra jsem vyřadil, jelikož je v decku 16 jiných onedropů, které dám v prvním kole radši a od druhého kola už stejně funguje i Burning-Tree Emissary (pokud nevyužijete zelenou manu, ale jen červenou, tak jste v podstatě zahráli one drop s útokem dva). Víc k dekcu psát nechci, než ho otestuju proti těm nejdůležitějším matchupům. Pokud se mi bude s balíkem dařit, dočkáte se podrobného rozboru.

 

Dalším stádiem v testingu bude určitě Boros Heroic, jelikož v Jouney vyšly další karty, které mě k tomu silně vedou. Ale o nich zas někdy jindy.

 

Ať se vám nápady na využití nových karet jen hrnou!

 

Mějte se pěkně.

 

Petr Brožek

 

 

 
na začátek