Khans of Tarkir - seznamte se

Vše, co potřebujete vědět o blížící se nové MTG edici, která je v mnoha ohledech přelomová.

Základní informace

Khans of Tarkir je první velká edice nového bloku (Khans of Tarkir blok). Druhá edice bude malá (s názvem Fate Reforged) a třetí bude opět velká (jméno edice ještě není zveřejněno, tak se používá pracovní název "Louie").

Přináší nám 269 karet a klasickou řadu produktů - Booster, Booster box, Fat Pack, Intropack, Event Deck.

Do prodeje přichází 26.9., což je zároveň datum, kdy bude možné poprvé hrát karty z Khans of Tarkir na constructed turnajích. Na limited turnajích si s kartami můžete zahrát už o týden dříve na Prerelease turnajích 20. a 21.9.


 

Turnaje spojené s Khans of Tarkir

S příchodem Khans of Tarkir rotuje Standard - odchází Return to Ravnica blok (Return to Ravnica, Gatecrash, Dragon´s Maze) a Magic 2014. Hrát se může Theros blok (Theros, Born of the Gods, Journey into Nyx), Magic 2015 a Khans of Tarkir.

Prerelease turnaje 20. a 21. září - jedinečná možnost zahrát si sealed deck týden před uvedením edice do prodeje

Release turnaje FNM 26. září a turnaje o víkendu 27.-28. září - účastníci obdrží Release Promo (obrázek níže v článku)

Pro Tour Khans of Tarkir 10. - 12. října - profesionální turnaj, kde nejlepší hráči na světě předvedou jak si poradili s novým Standard formátem a Khans of Tarkir Limited

Game Day 18. a 19. října - první velký Standard turnaj otevřený pro každého, kdo si chce vyzkoušet nové karty v akci, na Game Day jsou tradičně navíc na ceny promo karty a herní podložka (proma a podložka níže v článku)


 

Svět Khans of Tarkir

Tarkir je domovským světem sférochodce Sharkhana, se kterým jsme se v příbězích mohli setkat už dříve a jeho ztvárnění na kartě Planeswalkera najdeme v Shards of Alara a Worldwake. V Khans dostává Sharkhan opět novou podobu.

Světu Tarkir vládne 5 klanů, které spolu soupeří o výsadní postavení. Pro každý z klanů je typické zaměření se na trojbarevnou kombinaci many s tím, že se vždy jedná o jednu z pěti barev Magicu a dvě barvy k ní protilehlé. Tyto trojkombinace už dřívě v Magicu existovaly, ale nezískaly si příliš věhlasu a ani se neuchytily jejich názvy. Od klanů Khans of Tarkir se očekává, že si v tomto ohledu povedou lépe a snad se i zažijí jejich názvy pro dané trojbarevné kombinace.

Tarkir kdysi obývali draci a jejich vliv je ve světě patrný doposud. Každý z klanů se ztotožnil s některým aspektem draka a zvolil si za svůj znak určitou část dračího těla Abzan - vytrvalost, šupina, Jeskai - mazanost, oko, Sultai - bezohlednost, dráp, Mardu - rychlost, křídlo, Temur - divokost, pařát.


 

Mechaniky Khans of Tarkir

Každý z pěti klanů světa Tarkir usiluje o dominanci nad ostatními pomocí své specifické magie odpovídající barevné trojkombinaci. A každý z klanů má na některých svých kartách charakteristickou mechaniku. Karty blízce spojené s konkrétním klanem (včetně těch s klanovou mechanikou) mají pod svým textem vodoznak klanu. Mimo klanových schopností se v Khans of Tarkir opět vrací schopnost morph.

Outlast

Schopnost klanu Abzan (WBG) je spojená s výdrží a těží z delší hry, kdy se vaše bytosti stávají v průběhu času silnějšími.

Jedná se o aktivační abilitu, která říká, že během svého kola (v moment, kdy můžete hrát sorcery) můžete bytost tapnout, zaplatit uvedené množství many a poté položit na bytost jeden +1/+1 žeton. Jelikož se jedná o schopnost vyžadující tapnutí, musí být daná bytost ve hře už od začátku vašeho kola. Některé bytosti mají i efekt, který se provede po provedení outlast schopnosti a některý získavají bonus pokud na sobě mají alespoň jeden +1/+1 žeton (bez ohledu na to zda ho obdržely díky schopnosti outlast či jinak).

Prowess

Schopnost klanu Jeskai (URW), který dokáže útočit chytře a nečekaným způsobem.

Tato schopnost je triggered abilita a spouští se vždy, když zahrajete non-creature spell (instant, sorcery, planeswalker, artifact, enchantment - artefaktové ani enchantmentové bytosti prowess nespouští). Při svém vyhodnocení poskytne bytosti bonus +1/+1 do konce kola. Tento bonus dostane bytost ještě před vyhodnocením daného kouzla a bez ohledu na to, zda se kouzlo vyhodnotí (tedy i v případě, že je kouzlo zrušeno).

Delve

Schopnost charakteristická pro klan Sultai (BGU), která umožňuje pro sesílání kouzel využívat i jiné zdroje než manu. Jejich mrtvé. Jde o schopnost, která byla poprvé použita v edici Future Sight.

Schopnost Delve využijete během placení sesílací ceny kouzla. Při sesílání kouzla s touto schopností můžete odstranit ze svého hřbitova určitý počet karet a ty vám poté kouzlo zlevní o příslušný počet bezbarvých man. Odstranění karet nikdy nezlevní kouzlo o barevné many a ani nemůžete odstratnit více karet než je počet bezbarvých man v sesílací ceně kouzla (pokud byste z nějakého důvodu chtěli). Karty zůstanou odstraněné ze hřbitova, i když je kouzlo zrušeno.

Raid

Klan Mardu (RWB) se soustředí na rychlost a na útok a odměňuje vás za agresi.

Raid nemá sám o sobě žádný význam, co se týče pravidel, ale na kartě je uveden proto, aby se zdůraznilo, že karta má schopnost, která se stará o to, zda jste toto útočili, či nikoli. Každá schopnost Raid schopnost je jiná, takže je důležité přečíst si co na každé konkrétní kartě znamená. Schopnost Raid je splněna pokud jste toto kolo během combat fáze zaútočili. A je jedno, zda útočila jedna bytost nebo více a zda jste útočili na hráče či na planeswalkera. A je také jedno, zda jste útokem způsobili nějaké zranění. Odměněni jste za to, že jste to minimálně zkusili.

Ferocious

Klan Temur přežívá v prostředí Tarkiru díky své divokosti.

Stejně jako Raid nemá schopnost Ferocious žádný význam v pravidlech. Pouze vás má upozornit, že se karta s touto schopností zajímá o to, zda kontrolujete bytost se silou 4 nebo víc. A pokud ano, efekt karty je silnější. U Instantů a Sorcery se to, zda kontrolujete bytost se silou 4 a více kontroluje během vyhodnocení kouzla, ne při jeho sesílání (pokud vám vaši jedinou bytost se silou 4 soupeř odstraní v reakci na kouzlo, nebude mít maximální efekt). Některým kartám poskytuje Ferocious bonusový efekt, u jiných původní efekt nahrazuje jiným efektem.

Morph

Při svých soubojích se jednotlivé klany snaží ty ostatní zmást. Některé bytosti tak mohou díky navracející se schopnosti Morph přicházet na bojiště otočené obrázkem dolů, aby soupeři zatajily svou identitu až do chvíle, než bude ten správný čas.

Karty se schopností Morph můžete hrát ve chvíli, kdy můžete běžně vykládat bytosti s tím, že tuto kartu vyložíte na bojiště obrázkem dolů (face down), aby soupeř nevěděl, co je zač. Za vyvolání zaplatíte 3 bezbarvé many a tato karta bude až do chvíle, kdy se otočí obrázkem nahoru, považovaná za bezbarvou 2/2 bytost, která nemá žádné jméno, schopnosti, creature type ani mana cost. Kartu se schopností Morph můžete také seslat úplně normálně obrázkem nahoru za její běžný manacost.

"Zamorfované" bytosti fungují úplně stejně jako ostatní bytosti (útočí, brání, mohou být enchantovány a být cílem kouzel a schopností). Na své face down bytosti na bojišti se můžete kdykoli podívat, na soupeřovi se dívat nesmíte (pokud vám to nějaký efekt neumožní). Kdykoli máte prioritu, můžete "zamorfovanou" bytost otočit obrázkem nahoru tím, že zaplatíte její morph cost (cena uvedená vedle slova morph). Karta pak začne hned fungovat dle svých pravých charakteristik. Toto je speciální akce, která nepoužívá stack a nelze na ni reagovat.

Pokud se karta "odmorfuje", jedná se stále o tentýž permanent, tudíž jí zůstanou všechna očarování/equipmenty (které může legálně mít),všechny žetony, všechna zranění, která toto kola obdržela a pokud se účastnila combatu, zůstane v něm ve stejné fázi. Také se nejedná o příchod bytosti do hry, tudíž se odmorfováním nespustí žádné enter the battlefield schopnosti. Některé karty provedou určitý efekt, pokud se "odmorfují" - na tento efekt se dá reagovat, jelikož je to triggered abilita.

Pokud máte ve hře více "zamorfovaných" bytostí, musí být vždy jednoznačně jasné, která přišla do hry jaké první, která druhá a tak dále (použít se můžou třeba kostky s číslem, nebo papírky, nebo je řadit zleva doprava..).

Pokud "zamorfovaná" bytost jakýmkoli způsobem opouští hru, je bezpodmínečně nutné ukázat její stranu s obrázkem všem hráčům. Stejně tak je nutné odhalit všechny vaše morphy při ukončení hry. Je to důležité proto, aby bylo jasné, že se opravdu jednalo o karty se schopností Morph, a ne něco jiného.


 

Karty Khans of Tarkir

Khans of Tarkir nám přináší velké množství zbrusu nových karet s novými schopnostmi, jejichž síla ve hře a synergie s ostatními kartami se teprve ukáží. Zároveň přichází několik tzv. reprintů, tedy znovuvydání karet, které už dříve vyšly. Mezi nimi jsou určitě nejzásadnější tzv. "Fetchky", jedny z nejlepších zemí, které Magic má napříč celou svou historií. Jejich síla spočívá zejména v tom, že na starších formátech (Modern, Legacy..) mohou hledat tzv. dualy (země s dvěma basic land typy) a skvěle tak fixovat vaše potřeby barevné many. Mimo to existuje dost karet, které těží z možnosti zamíchat si vaši knihovnu nebo mít více karet ve hřbitově. Fetchky jsou již léty prověřeny a jsou určitě největším tahákem edice.

Skladba dalších karet odpovídá nátuře bloku, kterému vévodí trojbarevné klany. Kromě samotných legendárních vůdců všech 5 klanů v edici najdeme hodně dalších multicolor karet. Ne všechny jsou však trojbarevné, takže se nemusíte bát, že když si nevyberet balíček v "klanových" barvách, budete mít omezený výběr nových karet. Dvojbarevné karty zahrajete jak v klasické dojbarvě, tak i ve dvou různých klanových trojbarvách. A samozřejmě nechybí ani klasické jednobarevné karty, země a artefakty.

A jaké jsou tedy nové karty, kterými můžete obohatit svůj balík? Podívejte se na všechny sami v oficiální galerii na webu Wizards of the Coast.


 

Promo karty Khans of Tarkir

Každý z pětice nových Intropacků je zaměřen na jeden z klanů a najdete v něm promo kartu - foilovou verzi guildovní karty s alternativní ilustrací dostupnou pouze v Intropacku.

               

Pokud si koupíte celý Booster box Khans of Tarkir a budete mezi omezeným počtem těch, kteří si ho vyzvednou osobně na prodejně, dostanete k němu zdarma promo foil Rattleclaw Mystic s alternativní ilustrací.

Když se zařadíte mezi účastníky Release turnajů (turnaje pořádané 26.-28. září), dostanete za účast promo foil Dragon Throne of Tarkir s alternativní ilustrací.

Pro každého účastníka Game Day turnaje (18. nebo 19.října) je připravena full-art verze karty Heir of the Wilds, pro top 8 hráčů promo foil full-art Utter End.

 

A pro vítěze Game Day turnaje unikátní herní podložka.

    


 

Změna v draftování Khans of Tarkir bloku

V minulosti jsme byli zvyklí na to, že když má blok složení velká-malá-velká edice draftuje se následujícím způsobem:

Po vydání první velké edice - 3xvelká edice

Po vydání druhé malé edice - 1xmalá edice, 2xvelká edice

Po vydání třetí velké edice - 3xvelká edice

Tento systém se uplatnil například v prostředí Innistrad, Dark Ascension, Avacyn Restored

 

S Khans of Tarkir se bude prostřední malá edice draftovat s každou z velkých edic následujícím způsobem:

Po vydání Khans of Tarkir (velká edice) - 3xKhans of Tarkir

Po vydání Fate Reforged (malá edice) - 1xFate Reforged, 2xKhans of Tarkir

Po vydání "Louie" (velká edice) - 2x"Louie", 1xFate Reforged


 

Změna rotace Standardu

od roku 2015
- počínaje podzimem 2015 bude mít každý blok 2 edice (narozdíl od současných 3) a každý rok vyjdou 2 bloky (namísto současného jednoho).

od roku 2016
- od roku 2016 nebudou vycházet Core sety (4 edice za rok budou zachovány - ročně vyjdou 2 bloky po 2 edicích).

- Standard formát bude obsahovat vždy 3 bloky. První edice každého bloku bude způsobovat rotaci jako doposud.

Více podrobností a vysvětlení důvodů změn v oficiálním vyjádření v článku na Wizardech.

 

Khans of Tarkir je poslední blok, který bude mít 3 edice. A také je první blok, kterého se týká výše uvedená změna rotace Standardu. Z důvodu přechodu na systém bloku se dvěmi edicemi bude rotace celého Khans of Tarkir bloku provedena následovně:

S příchodem první edice jarního bloku 2016 se Standard změní na prostředí 3 bloků o dvou edicích. Z tohoto důvodu se Khans of Tarkir blok rozdělí na Khans of Tarkir + Fate Reforged (malá edice) a společně odrotují a na "Louie" (velká edice) + Magic 2016, které zůstanou na Standardu až do podzima 2016.

Tudíž je Khans of Tarkir první edice, která bude na Standardu 18 měsíců namísto dosavadních 24.


 

Novinek je tedy celkem dost a zdá se, že budou turnajovému hraní Magicu prospěšné. Určitě bude zajímavé sledovat, jak se nové karty a jejich mechaniky prosadí v herních balíčcích a zda se hráči dokáží ztotožnit s klany Tarkiru podobně jako tomu bylo u guild Return to Ravnica.

O tom všem budete rozhodovat i vy.

Ať se vám hraní s Khans of Tarkir líbí!

 

Tolarie.cz

 

 
na začátek