Křižovatky magicových her

Je lepší volit možnost drtivé výhry nebo radši hrát konzervativněji a vyloučit ztrátu celé partie? Jakub Bakule rozebírá 3 zajímavé herní situace inspirované skutečností.

Že je Magic strategická hra asi nikoho nepřekvapí. Jednotlivé balíky jsou stavěny s jasně danými strategiemi. Již od úvodní ruky každý hráč vytváří plány, jakým směrem chce hru směřovat (tedy až na výjimky: „Instanty jdou hrát v útoku?!“ O.o).

Dnes bych se rád podíval na pár herních situací, které nabízí v zásadě dvě varianty zahrání;

- v jedné budeme o hodně napřed nebo s menší pravděpodobností hodně pozadu,

- druhá je konzervativnější a velkou výhodu nám nezíská, ale ani nehrozí ztráta celé hry.

Po zkušenostech z posledních turnajů jsem se stal zastáncem konzervativnější strategie. Na rozdíl od pokeru v Magicu totiž člověk nikdy neodehraje takové množství (ekvivalentních) her, aby se čistě matematický přístup vyplatil. Uvedené situace jsou inspirovány skutečnými událostmi (poslední PPTQ) a veškerá podobnost je čistě úmyslná. Zároveň se týkají strategických rozhodnutí v různých fázích hry. Začneme od úvodních kol a skončíme rozhodnutím v pokročilém stupni hry. Všechny situace se týkají Standardu, jelikož je pro většinu hráčů nejpřístupnější.


Situace A)

 

UR fritka (s Treasure Cruise) VS RW aggro


Druhá hra po sideboardu. Soupeř začíná, v druhém kole hraje scry-land a nechává na vršku. Jaká bude naše hra?



Máme v zásadě dvě možnosti:

První je přímočařejší – zahrát Mardu Scouta.

Druhou možností je předat kolo s připraveným Lightning Strikem.

Souboje fritek většinou bývají o tempu. Hráč, který útočí je ve výhodě, protože červené bytosti většinou nejsou moc stavěné do obrany. Mardu Scout tak pro nás teoreticky vytváří dobrou board pozici. Ale v ještě lepší situaci budeme, pokud soupeř zahraje Goblin Rabblemastera (Seekera of the Way, či Monastery Mentora) do našeho Lightning Striku. V takovém případě můžeme v následujícím kolem zahrát našeho Rabblemastera (nebo Hordeling Outburst, pokud soupeř nezahraje nic) a udávat tempo hry.

Z předchozích her víme, že soupeř může teoreticky zahrát následující z trojdropů.




Z nich pouze Rabblemaster je pro nás výhodný. Outburst nám až tak nevadí a Brimaz nás dostane pod velký tlak.

Pokud ale zahrajeme Mardu scouta, nebudeme sice výrazně napřed, ale žádná z výše zvedených karet nám příliš nevadí (Rabblemaster dostane bleskem v našem kole a board bude 3/1 goblin vs 1/1 goblin, na Hordeling outburst můžeme odpovědět Rabblemasterem a na Brimaze Hordeling Outburstem a Stokem za Convoke).

V late game můžeme spoléhat na Treasure Cruise, že nás posune k vítězství. Správnou hrou je tedy Mardu Scout, což zřejmě většina čtenářů přejde s úsměvem, jelikož by to tak přeci „zahrálo každé dítě (kindoš, fishka, lama)“. Důležité ale je vědět, z jakého důvodu volíme naši strategii (jaké byly další možnosti) a poučit se z chyb.

Podobná situace se vyskytla na PPTQ a nezahrání Mardu Scouta ve výsledku stálo za porážkou ve čtvrtfinále.

 

Situace B)


Jeskai (UWR) vs Fritka (heroic)


Soupeř před útokem zahrál zemi a Foundry Street Denizena. Kolo předtím hrál Dragon Mantle na Satyr Hoplita a v útoku připlatil další manu, aby ho zvětšil na 3/2. Co budeme dělat?