Limitovaná příprava #3

Petr Brožek má pro vás připraven cyklus rozborů sealed decku jako přípravu na PTQ a další blížící se limited turnaje.

Je tu středa a s ní třetí sealed deck k rozboru. Pokud jste nečetli úvodní článek s obecným povídáním, tak doporučuji, jelikož se vám pak budou lépe sledovat mé myšlenkové pochody.

 

Sealed Deck 3

 

Pool

 

 

Vezmeme to opět pěkně odleva doprava. Bílá má prémiový uncommon Ornitarch a prémiové rare Fabled Hero (aneb Wingsteed Rider v tunningu). Pak má nějaká tapování do komba s Excoriate a pár bytostí po křivce. Na první pohled se zdá hratelná s tím, že druhá barva musí doplnit nějaké triky a bestow a ideálně i několik bytostí do křivky.

 

Modrá se může zdát na první pohled slabší a málo hluboká když má nejkratší sloupeček, ale témeř všechny její katy jsou hratelné. Na první pohled je zřejmé, že nebude dobře spolupracovat s bílou, jelikož má málo cílování a nemá removal. A nezmění to ani Battlewise Hoplite, který je v sekci multicolor karet. Modrá není také ani vyloženě kontrolní, ale určitě vyčnívá kombinace Wavecrash Triton a Oracle's Insight. Insight by mohl někdo snadno přehlédnout, ale jedná se o opravdu velmi dobrou kartu, která poskytuje karetní výhodu, spouští Heroic i Inspire. Dá se také dobře kombinovat s kartou Crypsis, ze které se tak stává cantrip. Pokud by šel postavit UB control, určitě ocení multicolor Shipwreck Singera.

 

Singer nám hezky přemostil modrou rovnou do černé, od které si slibuji kontrolní element. A tento pool ho nabízí ve všech rovinách. Jsou zde skvělý levní obránci, kteří můžou být finishery v late game (2xServant of Tymaret, Returned Phalanx). Najdeme zde i removal a karetní výhodu a hlavně pak Keepsake Gorgon (mnohdy považovaná za nejlepší uncommon v Therosu). Hratelný je i Archetyp, který ze Servantů dělá nepřekobatelné obránce nebo i neblokovatelné útočníky. Škoda, že není v černé až tolik hratelných karet a chybí nejlepší Theros commony (Gray Merchant, Disciple of Phenax, Baleful Eidolon, Sip of Hemlock), ale nemůžeme mít vždy vše.

 

V červené je pak jen několik hratelných karet, takže je jasné, že na doplnění bílé to stačit nebude. Důležité je ale všimnout si, že ty nejlepší z nich (Lightning Strike, Fall of the Hammer, Ill-Tempered Cyclops) jsou snadno splashovatelné, pokud se do balíku prosadí černá. Mezi zeměmi je totiž hned dvakrát Temple of Malice. Mezi zlatými kartami je pak ještě Ragemonger, ale ten je příliš nevýrazný na případnou splash. Červenou beru tedy v podstatě jako rozšíření černé a o základu balíku se zdá být rozhodnuto.

 

Zbývá zelená. U ní se, vzhledem k Reap What is Sown, mezi zlatými kartami, dá uvažovat jako o doplňku k solidní bílé. Kromě Reapu má i další cílování, které v bílé chybí. Má i několik bytostí do tlaku a nevyzpytatelné rare Scourge of škola Vale, které by mohlo využívat jako potravu bílé vanila flavor texty. Zelená má i příznivé manacosty, což se od doplňkové barvy čeká, kdy pouze Swordwise Centaur stojí dvě zelené.

 

V celku se jedná o solidní pool, který umožňuje postavit jak aggro, tak control. Chtěl bych zde upozornit i na větší počet multicolor karet, které doplňují dané barevné kombinace a k některým mohou vyloženě svádět. Zde bych chtěl upozornit na to, že se často může jednat o léčku a doporučil bych v úvahu skoro nebrat ty multicolory, které nejsou v nejlepších barevných kombinacíc (UW, RW, UG, UB).

 

Nabízí se nám následující barevné kombinace.

 

White Green aggro

 

 

Ke zkoušce tohoto archetypu mě vedlo hlavně to, že zelená byla jediná barva umožňující hrát bílou a její dvě prémiové karty (Fabled Hero a Ornitarch). Jinak bílo zelenou beru až jako třetí nejlepší možnost hrát bílou, takže by se k ní dostat většinou nemělo. Samotný deck vypadá celkem obstojně, kdy je jeho jedinou slabinou nedostatek rychlých bytostí (Swordwise Centaur se do dvojmanového slotu počítat nedá, jelikož se dá obtížně zahrát, kvůli dvěma zeleným v manacostu). Kdyby byly místo Wardeny, Great Harta a Swordwise Centaura bílé bytosti do křivky, byl by balík téměř ideální a hodně by aspiroval na primární deck tohoto poolu.

 

Black Blue kontrol

 

 

Já si za primární deck zvolil Black Blue kontrol. Tento archetyp mám podstatně radši než GW, jelikož dokáže řešit více situací a v tomto poolu měl vše, co by mít měl. Důležité byly synergie jednotlivých karet. Rychlé defensivní bytosti se dobře kombí s Drawn in Sorrow. Servanti a Wavecrush Triton jsou super s Oracle's Insightem. A deathtouch bytosti jsou dobré s Fall of the Hammer.

 

Jak už jsem psal u červené, byla její splash jednoduchá díky dvěma Templům a v podstatě to bylo rozšíření černé. Zařadil jsem i Unknown Shores, jelikož jsem nechtěl hrát víc než jednu horu a zároveň mi jen tři červené zdroje přišly málo. Pro Shores hovořilo to, že jsem měl v balíku poměrně nízkou křivku a zahrání kouzla o kolo později ještě nebyla taková tragédie. Výhodou červené splashe pak bylo i to, že zlepšovala Crackling Tritona.

 

I když se červená splashovala jednoduše, nechtěl jsem to s ní přehnat a karty Ill-Tempered Cyclops a Steam Augury jsem nechal v sideaboardu. Minimálně jedna z nich (spíše Steam Augury) v maindecku být měla místo Cavern Lampard, která se koncepce decku nehodila. V balíku nebyl moc koncepční ani Deepwater Hypnotist, takže mohl jít ven místo druhé z červených karet. Trochu by to ubralo na stabilitě balíku, ale power level karet by to nejspíš vynahradil.

 

S balíkem jsem byl při hrách velmi spokojen a nikdy jsem neměnil na GW. Pokaždé jsem sidoval dovnitř Steam Augury. Uhrál jsem 2:1, což mě trochu zklamalo, ale prohra byla způsobena zejména tím, že jsem si v rozhodující hře nelízl několik kol třetí zemi s Read the Bones a Asphixiate na ruce. Vtipné bylo, že když jsem si ji konečně lízl, nebyl už Read the Bones tak dobrý, jelikož měl soupeř na stole Fate Unraveler a Asphixiate taky ne, jelikož s Unravelerem stihl zaútočit :-)

 

Další sealed zase zítra, snad už konečně s kvalitní bílou:-)

 

Mějte se pěkně.

 

Petr Brožek

 

 

 
na začátek