Moje cesta Prerelease Battle for Zendikar aneb „Beginners luck“

O tom, že poctivá příprava se vyplatí (včetně toho, jak se dá v testingu postupovat!) a že i napoprvé se dá uhrát super výsledek se dočtete v parádním reportu z Prerelease od Jaromíra Příhody.

Ahoj, zdravím Vás u svého prvního reportu vůbec.

 

Kdo mě moc neznáte (což bude asi většina), tak se jmenuji Jaromír Příhoda, narodil jsem se a také vyrůstal v Pardubicích, ale od doby, kdy jsem nastoupil na 2. lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, jsem bohužel už více Pražák než Pardubák. S Magickem jsem začal před dvěma lety v létě, když jsme si s kamarádem na dovolené v Itálii vzpomněli, že asi v 5. třídě na základce jsme půl roku mastili super karetní hru. Byly v ní nějaký země a za ty se buď vykládaly bytosti anebo se kouzlilo. Při tomto vzpomínání si kamarád (dále jen Tomáš) uvědomil, že každou chvíli jezdí Labskou ulicí kolem krámku, před kterým stává stojan s reklamou na Magic: the Gathering. Jen co jsme se z Itálie vrátili, zašli jsme si koupit Intro Pack a tak to celé začalo.

 

A teď už opravdu, jak to bylo s prevkem Battle for Zendikar. Asi před měsícem Tomáš přišel s nápadem, že bychom mohli poprvé vyzkoušet sealed deck. Mohli bychom vyrazit na pre-release BfZ. Já jsem hlavně constructed hráč, v současné době jsem už nechal Standardu a udržuji jen Modern a Legacy. Limited jsem před tímto prevkem hrál jen 2x, pokaždé to byl draft a pokaždé jsem dostal 0:3, aniž bych si vůbec škrtnul. Proto jsem byl k tomuto nápadu trošku skeptický. Ale sealed deck není draft a mám prázdniny, takže bude i čas se na tento event připravit. Nakonec slovo dalo slovo a prevko bylo naplánované.

 

Rozhodli jsme se, že když máme ještě volno, tak k turnaji nebudeme přistupovat způsobem zkusit otevřít něco ze Zendikar Expeditions a splněno, ale zkusíme se na něj připravit stavbou a herně. O víkendu před turnajem už byl znám kompletní spoiler edice. Asi 2x až 3x jsem si ho prošel a zjistil, že mi to skoro nic nedává. Tento způsob přípravy je pro hráče bez zkušeností úplně k ničemu.

 

Podíval jsem se proto na obecné články o stavbě seald decku na stránkách tolarie.cz a magicguru.cz, abych měl vůbec představu, jaký je ideální poměr mezi bytostmi a kouzly, jak má vypadat manová křivka atd. V neděli večer jsem přijel na týden z Prahy do Pardubic a od pondělí mohla začít ta pravá příprava.

 

V pondělí jsme se s Tomášem sešli a na internetu zkusili postavit první dva seald decky BfZ. Tento způsob seznámení s novou edicí už byl mnohem lepší než pouhé čtení spoileru, ale i tak to nebylo ono, protože jsme vůbec netušili, jak by námi vytvořené decky fungovaly ve hře.

 

V úterý jsme proto náš způsob vylepšili tím, že jsme další dva nové decky naproxovali (rukou napsali na bílý papír a strčili do obalů s nějakým crapem) a zkusili si to proti sobě pinknout. Tento způsob testingu nám přišel ideální a proto jsme to zopakovali i ve středu a novou edici jsme již začínali dostávat pod kůži.

 

Ve čtvrtek byl od BfZ pokoj, Tomáš měl nějaké povinnosti a já šel do Tolarie potestit svůj Infect před nadcházejícím RPTQ.

 

V pátek jsme si každý zvlášť postavili dva vlastní sealdy a večer se sešli U Vatikána na finální testing. Tento testing byl naprosto zásadní, protože mi ukázal obrovskou sílu zelených karet produkujících Eldrazi Sciony. Zároveň během celého testingu se nám jako nejlepší barva na Limited zdála bílá pro asi nejlepší removaly na formátu, hezké synergie přes allies a jako třešnička na dortu dobré tricky s awakenem. Proto jsme se při závěrečném brainstormingu shodli na tom, že archetypem, který by se nám asi nejvíce líbil, by byla GW Rampa do nějakých velkých Eldrazi podpořená synergií mezi Allies. Během celého testingu jsme zároveň sledovali články a ratingy na channelfireball.com, které nám víceméně potvrzovali to, na co jsme sami přicházeli.

 

Ted již k samotné stavbě.

 

Když na mě v mém pre-release packu vykouknul promo Quarantine Field, v duchu jsem si říkal, že tu mám první pecku do bílé, kterou asi nejspíš budu chtít hrát. Tato myšlenka byla ovšem dosti podlomena pohledem na ostatní karty mythic/rare slotu kde 2x Brood Butcher, podpořený Smothering Abomination a Sire of Stagnation. Ti vyzývali spíše k myšlence na GB Ingest (možná i Ramp) se splashí na modrou. Ovšem proti této taktice se tvářil velmi vlažný U a C slot v černé, kde bylo jediné pořádné zabíjení 1x Bone Splinters.

 

Toto zjištění mě přinutilo kouknout se do bílé, kde to bylo jiné kafe. Nacházely se zde jedny z nejlepších zabíjení na formátu (chyběl zde snad jen Stasis Snare) a výborné tricky podporující mé agresivní bílé a zelené bytosti a v pozdější hře moře Eldrazi Scions tvořených 2x Eyeless Watcherem a 2x Brood Monitorem. Jediné, co mi celkem chybělo, byl nějaký pořádný velký Eldrazi, do kterého bych rampil (otevřel jsem si pouze Ruin Processora).

 

Proto jsem se rozhodl balíček nehrát jako rampu, ale jako tlačák, kterým svého soupeře ze začátku přitlačím, potom přečíslím a svou velkou armádu fouknu jednou z těchto možností: 2x Cliffside Lookout, 1x Tajuru Beastmaster, 1x Inspired Charge.

 

Po dostavění tohoto decku, jsem byl ze své volby velmi rozpačitý. Panovala obava, že nemůže fungovat. Ovšem prvních pár her mě přesvědčilo o úplném opaku.

 

Build posuďte sami:

2x Cliffside Lookout
1x Beastcaller Savant
2x Snapping Gnarlid
2x Kor Bladewhirl
2x Eyeless Watcher
1x Giant Mantis
2x Brood Monitor
1x Angel of Renewal
1x Tajuru Beastmaster
1x Ruin Processor
 
1x Quarantine Field
1x Gideon's Reproach
1x Smite the Monstrous
1x Sheer Drop
1x Inspired Charge
1x Tandem Tactics
1x Encircling Fissure
1x Lithomancer's Focus
 
8x Forest
9x Plains