Návod na dvojbarevnou manabase

Jaké země potřebujete a kolik, abyste během hry vůbec seslali svá kouzla ve dvojbarevném balíčku? Podívejte se na ověřené počty, které platí pro váš první i stopadesátý postavený balíček. Dostanete i tip dva skvělé nástroje, který při stavbě manabase dosud nepoužíváte, ale měli byste.

Dostává se vám do ruky základní návod na tvorbu fungující dvojbarevné manabase.

Rozhodně ho doporučuji všem, kdo se stavbou vlastních balíků začínají.

Ušetří vás návštěv hodně slepých uliček a pomůže vám stavět manabase blízkou optimální.

Návod určitě ocení i ti, kdo už vlastní balíky staví déle, ale dosud se řídí spíše domněnkami, než ověřenými výpočty.

A stejně jako u všech "pravidel" pro stavbu balíku postupujte tak, že je dobré se jimi řídit dokud přesně neporozumíte tomu, proč fungují jak fungují. Až to pochopíte, můžete se od nich začít odchylovat.

 

Co je vlastně manabase

Vaše manabase (česky manová základna) je tvořena zeměmi ve vašem balíku a umožňuje, že si během hry vůbec zahrajete svá kouzla.

- Do manabase se počítají i další zdroje, které produkují manu (artefakty, bytosti), ale tím se pro jednoduchost nebudeme zabývat. -

Ať máte kouzla v balíku sebelépe nakombinované, teprve vaše manabase vám umožní je vůbec seslat během hry.

A tím seslat myslím, seslat je včas - ve chvíli, kdy je seslat potřebujete.

Bez manabase balík není balíkem. Na druhou stranu ani nejlepší manabase sama o sobě jinak špatný balík nevytrhne :-)

 

Manabase je něco jako motor vašeho balíčku.

 

A vlastně úplně stejně jako motor v autě si ji můžete představit. Díky manabase váš balík jede a ostatní části se hýbají. A je nesmírně důležité, aby byl motor i jedoucí části kompatibilní!

Přesto plno lidí přistupuje ke tvorbě manabase stylem, který se v analogii s auty rovná narvání motoru z kombajnu do formule.. Nebo doufání v to, že jejich nový traktor bude schopen jezdit díky motoru ze Škody 120.

Nechci říct, že by to snad lidé dělali schválně, ale prostě jen manabase moc neřeší nebo i řešit chtějí, ale neví, čím se řídit při jejím sestavení.

 

Naštěstí pro všechny konstruktéry magicových balíků právě dostáváte jednoduchý návod pro svou dvojbarevnou manabase.

A jelikož má každý jiné potřeby a ne všichni chtějí jít do stejné hloubky, rozdělil jsem tipy do 3 levelů.

 

Level 1

Pokud jen hledáte základní pravidlo pro solidně fungující dvojbarevnou manabase, řiďte se nádledujícími 3 radami:

Hrajte v balíku přesně 60 karet.

Hrajte 24 zemí.

Minimálně 14 zemí bude schopno produkovat jednu ze dvou barev vašeho balíku.

Takto postavená manabase je úplný základ.

Jde na ní udělat ještě kus práce, ale pokud se stavbou balíků začínáte a už se těšíte na hru, vemte ji jako pravidlo a většinu času nebudete zklamáni.

Pro většinu balíků bude solidně fungovat. Až budete mít chuť osvojit si pokročilejší umění stavby manabase, pokračujte na další levely.


 

Je dobré vědět

Zřejmě jste si všimli, že pokud budete hrát jen basic země, rozumnou dvojbarevnou manabase nepostavíte, protože do 24 zemí prostě nenacpete 14 a 14 basic landů produkujících vaše barvy (14 + 14 = 28). Musíte tedy zařadit minimálně 4 země schopné produkovat jednu i druhou barvu (4 + 10 + 10 = 24).


Pro stavbu dvojbarevných balíků do začátku určitě využijete sadu "dvojzemí":


 

Level 2

Pokud jste si už ověřili, že každý balík funguje trochu jinak a potřebuje rozdílné množství many během různých kol hry, můžete začít používat modifikovaný návod.

Jeho použití je ovšem podmíněno tím, že jste schopni jasně určit charakter/strategii vašeho balíku.