Nejšílenější balík na Standard

Ve světě Shadows over Innistrad je šílenství silně přítomné v jeho příběhu a díky schopnosti "Madness" je přítomné i na kartách. Nakolik "šílený" balík můžete postavit, vám ukáže Petr Brožek. A rozhodně nečekejte nějaký tuctový Madness :-)

Vydání nové edice je pro mě vždy svátek, stejně jako pro každého, kdo má nejradši Standard a baví ho stavět vlastní balíky. Každé 3 měsíce přinesou plno příležitostí k vyzkoušení nových kombinací. Tentokrát k tomu navíc musíme přičíst „novou“ rotaci, která všemu dodává na zajímavosti (ze Standardu se stává formát o třech blocích, kdy vydání nového bloku vyřadí 2 edice bloku nejstaršího). Už se nemůžeme spolehnout na všechny dřívější ozkoušené balíky (většina jich odpadá rotací důležitých karet a všechny procházejí damatickou změnou manabase) a ještě než nám výsledky Pro Touru ukážou cestu, můžeme zkusit něco originálního, vlastního, šíleného.

 

A u toho šíleného zústaneme. Jak v příběhu Innistradu, tak na kartách hraje šílenství velkou roli. Na rozuzlení původu šílenství v příběhu si musíme ještě nějaký čas počkat, ale na tom, jak vytěžit co nejvíc, ze šílenství na kartách, můžeme začít pracovat hned a odpověď nalézt sami.

 

Co nejšílenějšího se dá vytěžit z Madnessu?

 

Ještě před prvním turnajem s novými kartami se internet zaplní prvními výtvory nadšenců, kteří se snaží vymyslet nový balík. Každý k tomu přistupuje různě. A dost často se snaží využít nové schopnosti, kterou edice přináší. Nejinak je tomu u schopnosti Madness, které sice pro všechny nová není (objevila se už v Odyssey bloku a v Time Spiral bloku), ale rozhodně jsou nové možnosti, jak s ní pracovat.

 

Když si projdete internet, tak většina balíků založených na této schopnosti, je taková, řekl bych defaultní. Prostě nacpete do balíku karty, které mají Madness a pak karty, do kterých můžete tyto karty zahodit. Na výběr toho zas tolik není, takže jsou výtvory dost podobné. Ale nebojte, v tomhle článku nic obyčejného nenajdete.

 

Na úvod chci říct, že jako základní chybu vidím snahu stavět Madness balík (trochu paradoxní v článku o madness balíku :-)). Je to stejné, jako byste stavěli třeba first strike balík, nebo flying balík nebo třeba unicorn balík.. Když se staví balík, tak není na místě stavět ho kolem nějakého keywordu nebo creature typu. To samotné vám totiž k postavení funkčního balíku nepomůže.

 

 

Když stavíte balík, tak potřebujete vědět, co má zhruba během hry dělat. Jak se má chovat. Jakou strategii volíte k výhře! To, že budete zahazovat karty a hrát je za madness cenu, vám v tomto ohledu nic neřekne. Namísto stavby Madness balíku se proto rozhodněte, zda stavíte Aggro, Midrange, Control nebo cokoli jiného. A pak teprve uvažujte o zařazení Madness karet, jako jednoho z prostředků, který podpoří fungování balíku. Vyhnete se tak tomu, že byste zařazovali karty jen proto, že mají schopnost Madness, ale jinak se do vaší strategie moc nehodí.

 

Vědět, co bude váš balík dělat, je důležité už proto, že všechny madness balíky (kromě čestné UB výjimky) budou obsahovat Lightning Axe a Fiery Temper. Tedy dva luxusní removaly, které vám ale o směřování balíku nic neřeknou, protože se hodí jak do aggra, tak do kontrolu. Vlastně to bude nejspíš tahle dvojice karet, která vás vůbec bude ke stavbě balíku s Madnessem motivovat.

 

 

Zařazení těchto karet s sebou nese i určitou cenu, protože hrát tyhle karty jinak než ve "výhodném módu" nebude maximálně efektivní. Musíte jim přizpůsobit i zbytek balíku, aby jedinou věcí, co budete s výhodou zahazovat do Lightning Axe nebyl právě jen Temper a taky aby Axe nebyl jedinou možností, kam Temper zahodit.

 

Kam až se dá zajít s explozivností?

 

Osobně mám nejradši aggra a s příchodem nových karet zkoumám, kam až se dá zajít v aggresivnosti. Jaké jsou ideální úvody, které balík dokáže a zda je tento ideální úvod dostatečným důvodem vůbec na balíku dál pracovat. Případně, zda je nutné začít ho ladit spíše směrem ke kvalitě než k explozivnosti.

 

Jako základ pro takové přemýšlení se nabízí červeno-černý balík, plný karet z Shadows over Innistrad.

 

Při pohledu na možné karty zjistíme, že nejlepší úvod je zřejmě: Falkenrath Gorger, Heir of Falkenrath, Incorrigable Youths. Útok ve druhém za dva, ve třetím za 9. To vše za předpokladu, že soupeř vám nezabije dvojdrop (což čekám, že bude na standardu spíše pravidlem).

 

 

 

Potíží tohoto balíku je, co dál přidat, aby byl balík dost agresivní a fungoval, i když mu nepřijde tato křivka. A taky, zda je dost discard outletů na využití Incorrable Youths a jestli opravdu stojí za tu námahu. Zařadíme samozřejmě Lava Axe a Fiery Temper. Agresivní bytost a discard outlet je Insolent Neonyte, který se při zahození madness karty minimálně procyklí. Ale co pak? Olivia, Bloodseeker? Vážně chcete hrát aggro s křivkou: