Pavlíkova cesta, aneb na prvním WMCQ hned do top8

Pavel Tvrzník zaznamenal na svém prvním WMCQ parádní úspěch. O své pocity a cestu turnajem se s Vámi dělí v pěkném reportu. Uvařte si kávu a pusťte se do čtení :-)

Pavlíkova cesta, aneb na prvním WMCQ hned do top8

V neděli 6. 9. 2015 se pod záštitou pražské Najády konalo WMCQ ve formátu Modern. Místem konání bylo Centrum pohybové medicíny v Praze na Chodově, kde měla Najáda pronajatou jednu konferenční místnost. A musím říct, že na pořádání eventu jako byl tento to bylo místo naprosto dokonalé. Prostorná prosvětlená místnost, skvělé a hladké stoly o ideálních rozměrech na hraní Magicu a pohodlné židle s opěrkami na lokty. A rozhodně nesmím opomenout klimatizaci, díky které se po celý den v místnosti hráči mohli těšit příjemné teplotě a čerstvému vzduchu. Standingy a seatingy byly krásně viditelné po celé místnosti díky četným obrazovkám a promítacímu plátnu, takže nedocházelo k na větších eventech běžnému mačkání hráčů u papírové formy seatingů na začátku každého kola. Myslím, že mohu bez nadsázky říci, že se jednalo o nejlepší "sajtu", kde jsem kdy hrál nějaký turnaj. :-)

Ale teď už k mé cestě z Turnova, kde jsem trávil většinu prázdnin, až k top8 na druhém WMCQ sezony, které ovšem bylo mým prvním vůbec – vloni jsem totiž neměl téměř žádné PW body a letošní první WMCQ jsem musel vynechat, protože jsem tehdy byl na turistickém zájezdu ve Vysokých Tatrách. Takže toto WMCQ jsem si již nemohl nechat ujít, ačkoli jsem si naděje na nějaký větší úspěch rozhodně nedělal. Mým cílem bylo snad jen obdržet promo Thalii za registraci a pak v turnaji udržet pozitivní bilanci, což se sedmi koly, které základní část turnaje s 91 účastníky měla, bylo 4:3 a uhrát tak nějaké ty PW body. Nakonec jsem to ke své spokojenosti dotáhl i o kousek dále, a sice na 5:0:2, což mi i přes mizerné pomocné zajistilo krásné 4. místo v základní části a onen postup do top8. :-) Jinak ještě doplňková informace, hlavně co se popisu her týče – jedná se o můj první report z nějakého eventu, a původně jsem ani neměl v plánu cokoli psát, takže jsem si třeba nepoznamenával kdo vyhrál hod kostkou, kdo mulliganoval apod. Jen pro informaci. :-)

Do Prahy jsem se dostal autem společně se čtyřmi hráči z Liberce – Jakubem Klímou, Miroslavem Kalinou, Petrem Špelinou a samozřejmě velkolepým libereckým pro-playerem Leošem Kopeckým (:-)), kterému se již v minulosti podařilo na World Magic Cup kvalifikovat. Na sajtu jsme dorazili poměrně brzy a bez většího hledání, takže jsme měli spoustu času na registraci a jiné předturnajové záležitosti.

A nyní už k mé cestě turnajem. Za svůj deck jsem i přes nijak zvlášť extenzivní trénink a nevelký úspěch na mém posledním modernovém turnaji, který jsem s ním odehrál (PPTQ Atlanta v Kolíně s 29 hráči, kde jsem dopadl s velice slabým výsledkem 2:3) zvolil Grixis Twin. Celkově se jedná o nejhranější combo deck ve formátu Modern, který dokáže být poměrně všestranný, a dokáže znenadání vyhrát i hru, která již vypadá prohraně, a narozdíl od Grixis Delvera, což pro mě byla druhá možnost, netrpí tím, že se Delver prostě nechce flipnout. Mému buildu Twinu jsem tentokrát přidal pár vlastních tweaků, které se mi rozhodně osvědčily. :-)

Můj decklist vypadal takto:

MAIN DECK (60):

Lands (22):
4  Island
1  Mountain
1  Swamp
4  Scalding Tarn
4  Polluted Delta
1  Bloodstained Mire
2  Steam Vents
1  Watery Grave
1  Blood Crypt
2  Sulfur Falls
1  Desolate Lighthouse

Creatures (12):
4  Snapcaster Mage
2  Young Pyromancer
3  Deceiver Exarch
1  Pestermite
2  Tasigur, the Golden Fang

Instants and Sorc. (23):
4  Serum Visions
3  Inquisition of Kozilek
4  Lightning Bolt
2  Spell Snare
1  Spell Pierce
1  Dispel
3  Remand
3  Terminate
2  Kolaghan's Command

Other spells (3):
3  Splinter Twin

SIDEBOARD (15):
1  Spellskite
2  Izzet Staticaster
1  Keranos, Gof of Storms
1  Tasigur, the Golden Fang
2  Thoughtseize
2  Dispel
1  Negate
2  Hurkyl's Recall
1  Kolaghan's Command
1  Blood Moon
1  Batterskull

Decklist, který jsem na WMCQ hrál, se od těch typičtějších verzí liší několika věcmi:

1) Obsahuje 22 zemí namísto obvyklých 23, což mi ale díky malinko nižší manové křivce zpravidla nijak nevadí.

2) Poměr Deceiver Exarch - Pestermite - Splinter Twin je 3 - 1 - 3, takže ani Exarch, ani Twin nejsou v playsetu.

3) A teď to nejlepší – main deck obsahuje 3x Inquisition of Kozilek a 2x Young Pyromancer.

Inkvizice je dle mého názoru prostě skvělá karta proti snad všech matchupům. Umožňuje mi zmapovat oponentovu ruku a zbavit jí goyfa / snapcastera / kolaghan's commandu / zabíjení / discardu / counterování / hrozby, na kterou nemám odpověď (např. Geist nebo Etched Oracle). Skoro se divím, že se v Grixis Twinech v podstatě nevyskytuje. V mém buildu se mimochodem dá i použít naprázdno kvůli triggeru Young Pyromacera. :-)

Další vychytávkou je ona dvojice Young Pyromancerů. Pyromancer v early game, pokud na něj oponent nemá včasnou odpověď, dokáže dostat oponenta pod tlak a dokonce jej i zabít, v situacích, kdy potřebujete přežít, může generovat chump blockery, a nebo může prostě jen posloužit jako target pro oponentovo zabíjení, díky čemuž mu to zabíjení pak může chybět proti Tasigurovi, nebo když budu chtít udělat kombo. A dalším důvodem, proč jsem se rozhodl Pyromancera do decku zakomponovat, je, že může oponenta trochu zmást a nechat ho myslet si, že hraju Grixis Delvera, načež ho může Twin trochu zaskočit. Zdalipak mi tento ďábelský plán v nějaké hře vyšel však nevím. :-)

 

4) Tento čtvrtý bod není vyloženě znakem mého buildu, ale je docela podstatný – po sideboardu se deck dokáže přeměnit z Grixis Twinu na build, co má mnohem blíže ke Grixis Controlu, avšak oponent na to nemůže plně spoléhat, takže obvykle siduje i hate na Twin. A toto jsem taky v pěti z osmi odehraných matchů udělal naplno a v jednom napůl.

A když už jsem u toho sideboardu, zmíním také dvojici Izzet Staticasterů, kteří jsou proti Infectu a Affinitě prostě hooodně fajn. :-) Samozřejmě nejsou k zahození ani proti Lingering Souls. Proti Delverovi a Soul Sisters jsou taky super, tyto matchupy jsem však na WMCQ nepotkal.

Tak, to by bylo představení mého decku. A teď vzhůru k samotným matchům!

1. kolo: Jakub Jandák – Esper Midrange (1:1 Draw)

V tomto matchi k ničemu, co by mi nějak zvlášť utonulo v paměti, nebo na co bych byl hrdý, asi ani nedošlo. V první hře měl oponent ze začátku mana screw (pár kol zásek na 3 zemích), já zase mana flood (na konci hry asi 9 zemí a asi 6 nonlandů). Oponent mi však na začátku Thoughtseizou iniciativně vyhodil z ruky Twin, ačkoli jsem, pakliže se dobře pamatuji, tehdy ještě neměl Exarcha nebo Pestermitu, na které bych Twin mohl nalepit. Exarcha jsem ale brzy dolíznul, a ačkoli se oponent z mana screw posléze dostal a jezdil tokeny z Lingering Souls a pak i Tasigurem (který se tedy dá vycastit i s tím mana screw), který po odeznění mana screw znamená i karetní výhodu, byla jedna chvíle, kdy oponent měl prázdnou ruku a já bych Twin mohl na Exarcha bezpečně nalepit, kdybych ho jen na té ruce měl. :-) Ale neměl, takže v první hře jsem dostal klepec. I tak se tato hra ale natáhla na zhruba 25 minut.

Do druhé hry jsem odsidoval kombo a poslal dovnitř kontrolní kit. Tato hra šla hladce. Hrozby ze strany oponenta v podobě Monastery Mentora a Tasigura se mi podařilo zničit, než napáchali nějakou škodu, a na konci hry jsem měl na stole Tasigura a Kerana.

Na třetí hru zbývalo už jen něco mezi 5 a 10 minutami. Hra se vyvíjela celkem neutrálně, pak se mi dařilo chvíli tlačit Tasigurem, zlomový okamžik však nastal, když oponent zacastil Monastery Mentora, který předtím, než zemřel, stihl vytvořit jednoho tokena, který v kombinaci s Vault of the Archangel znemožňoval mému Tasigurovi v nastavených kolech útočit. Hra tedy skončila remízou.

2. kolo: Martin Illek – vlastní build UW Controlu (1:0 Win)

Tady se jednalo o matchup s poněkud neobvyklým deckem, který obsahoval secret tech v podobě Isochron Scepteru. Oponent byl chvíli ze začátku zaseknutý na dvou zemích, ale já jsem taky nebyl schopen vyvinout nějaký stabilnější tlak nebo vytvořit kombo. Když oponent dolízl třetí zemi, zacastil Geist of Saint Traft, se kterým si ale naštěstí o kolo později naběhl do Snapcastera. Vytvořit kombo pro mě bylo o to těžší, když oponent zacastil Scepter a imprintnul na něj Vapor Snag, kterým mi vracel Exarcha a žral životy. Jak se hra vyvíjela, začínal jsem se docela bát, protože oponent už měl spoustu many na oživování Celestial Colonnade, které se mi ale dařilo ničit nebo tapovat Exarchem, kterého mi vracel kopírovaným Snagem na ruku – ale i ten Snag v kombinaci s mým fetchováním life total pomalu, ale jistě, snižuje. Naštěstí Kolaghan's Command, který jsem dolíznul, mě Scepteru zbavil. Ale i tak jsem hru ukončil s pouhými 4 životy – a to mě ani jednou žádná z Kolonád neprojela. A tato hra za přičinění jak mého, tak oponentova pomalého hraní, zabrala přes 40 minut. :-D

Do druhé hry jsem opět odsidoval kombo a šel do controlu – s tím, že bych stejně druhou hru proti controlu za tak krátký čas nebyl schopen ukončit. Začinal jsem v podstatě na 15 životech po tom, co jsem v prvním kole fetchnul pro schockland a zahrál Thoughtseize – ale tím jsem discardnul Restoration Angela. Další potenciální hrozbu už oponent na ruku neměl. O to víc jsem byl zaskočen, když na mě poměrně brzy vyskočila Vendilion Clique, na kterou jsem neměl odpověď. Takže nakonec šlo o to, aby hru neukončil oponent. Je pravda, že když tam byla Klika, věnoval jsem přemýšlení trochu více času. :-) Když ale oponent ve svém kole taky nehrál nijak zvlášť rychle, zas tolik jsem se s tím přemýšlením nehnal – koneckonců, nechtěl jsem udělat chybu, kvůli které by to byla další remíza. :-) Čas došel a nastavená kola, ve kterých jsme jak já, tak oponent, přemýšleli už obzvlášť dlouho (však už nebylo kam spěchat, když čas vypršel), Klice nestačila. No, ale tato dlouhá nastavená kola stačila na to, aby nám judge, který se asi tři minuty před koncem kola objevil a po celou dobu kol nastavených hru sledoval, dal warning za slow play. :-D

3. kolo: Daniel Kuba – vlastní build Jund Pyromancera (1:1 Draw)

Tenhle match byl fakt hooodně alternativní, ale pro můj další postup taky dost rozhodující. A nutno říci, že ohromnou roli zde hrálo těch "5 %" štěstí, které jsou nedílnou součástí Magicu... :-D

První hra šla naprosto hladce V prvním kole jsem Danovi dal Inkvizicí a zjistil, že zase jednou hraje pořádně alternativní deck (ruka obsahovala Forest, Mountain, Bloodstained Mire, Young Pyromancera, Lightning Bolt, Gitaxian Probe a pozor – Cruel Feeding :-D). No discardnul jsem mu Pyromancera, protože nic jiného mě asi moc ohrozit nemohlo. :-) No a v pátém kole jsem udělal Twin a Dana zničil.

Do druhé hry šlo kombo zase ven. Ale Danův side byl taky docela výživný. Začal Vexing Devilem, od kterého jsem si nechal dát za 4, protože abych se ho zbavil, musel bych v prvním kole fetchnout pro shockland, abych mu dal bleskem, takže bych stejně byl na 17 životech. Radši jsem se rozhodl blesk pošetřit. Teď už si úplně nepamatuju čím, ale nějak se mi postupným fetchováním a nejspíš nějakým tím bleskem (a pravděpodobně i jedním útokem Gurmag Anglera) podařilo dostat až na 1 život. No, Dan měl nakonec 4 životy a prázdnou ruk, já 1 život a na stole Tasigura a v ruce dvě fetchky, které mi s jedním životem byly fakt hodně platné. Další kolo bych Dana projel a ke třetí hře by ani nedošlo. Ale Dan si zkušeně topdecknul Gitaxian Probe, kterou pro absenci modrého zdroje ve svém Jundu zahrál za 2 životy. No zjistil, že mám na ruce jen dvě fetchky; to by nebyl problém, nebýt toho, že karta, kterou za Probe líznul, byl Atarka's Command.

Takže se šlo na třetí hru. Ta se zpočátku nevyvíjela nijak zvlášť epicky, ale na konci došlo k dost divné, avšak vyhrocené, situaci. V jedné fázi hry blížící se ke konci jsme měli situaci, že Dan tlačil Gurmag Anglerem, který měl přifouknuto +2/+2 a já byl na 7 životech. Danův life total byl také nízký, a já ho chtěl zase ustřílet blesky a Kolaghan's Commandy  tahanými za pomoci chump-blokovacího Snapcastera, který vždy dal Commandu flashback.

Takže situace: Dan útočí 7/7 Anglerem, já mám 7 životů. Já mám prázdný board. Zacastím Snapcastera, označím Kolaghan's Command – to ale byla blbost, která mě mohla stát hru, kdyby Dan neudělal jinou blbost. :-) Já totiž díky Thoughtseize věděl, že Dan má na ruce už nějaké to kolo Dismember, Rending Volley a Golgari Charm. Dalo se čekat, že Snapcasterovi se chump-block nepovede, protože mi ho Dan před deklarací blokerů zabije přes Rending Volley. Správný play z mé strany by bylo označit Terminate, kterým bych mu Anglera terminoval. No, jenže Dan naštěstí nezabil Snapcastera přes Rending Volley, ale přes -1/-1 mód Golgari Charmu. No, Snapcaster umřel, a Angler prošel – ale díky, Golgari Charmu, co Dan zahrál, jen za 6 damage. :-) Takže jsem zůstal na 1 životu a příští kolo jsem Snapcasterem označoval už ten Terminate. Nakonec v mém posledním nastaveném kole to končilo to tak, že jsem byl na jednom životu s jedním zdrojem červené many a fetchkou. Na ruce jsem pak měl tuším blesk a Command. Ale nemohl jsem si fetchnout, protože bych se zabil, a tudíž jsem nemohl zacastit oba instanty Danovi do hlavy – takže druhá remízka... :-D

4. kolo: Martin Ryba – Junk (2:0 Win)

Když jsem přišel ke stolu, hned mi došlo, že s tímto hráčem jsem hrál v srpnu na PPTQ a že byl, tedy alespoň dle mého názoru, velice nepříjemný – nepříjemný ve smyslu protivný. Tentokrát to nebylo jiné. Tehdy na PPTQ hrál Jund. Já ho tehdy porazil v první hře a on si nehorázně stěžoval, jaký jsem lucker (ale nepopírám to, že jsem si to tu hru lízal pěkně). Na to, jak luckersky si on lízal obě hry následující, si nestěžoval ani trochu. Ale i přes to byl protivný, i když si to topdeckoval jako pán. No, věděl jsem, že tentokrát mu to chci natřít. A ano, plně si uvědomuji, že teď jsem hodně zaujatý. Ale Magic by prostě měl hráč brát nějak sportovně a nebýt takhle otrávený a na oponenta protivný jenom proto, že si nelíže karty tak, jak by si to představoval.

Každopádně tentokrát nehrál Jund, ale Junk. Jak vypadala první hra, si moc nepamatuju, ale pamatuju, že nebyla nijak zvlášť dlouhá, a pak si rozhodně pamatuju ten konec. :-) No, řekněmě, že v kole N Martin pomocí Inkvizice odhalil, že mám na ruce Exarcha a Twin. Discardnul mi Exarcha. Pak v kole N+1 jsem dolíznul druhého Exarcha. Když se v kole N+2 Martin komplet zatapoval, na konci jeho kola jsem tam Exarcha poslal, abych na něj v kole N+3 hodil Twin. No, zase si stěžoval na můj "nehorázný luck" – i když tentokrát nemůžu popřít, že nějaké to štěstíčko zapracovalo. Ale taky se nemusel zatapovat a mohl si nechat manu na ten Path – no, naštěstí to neudělal.

Do druhé hry jsem opět odsidoval kombo. No a Martin zjevně keepnul ruku s Godless Shrinou a jedním nebo dvěma Ghost Quartery. No, prostě pak dobu měl na stole jenom ten Shrine a dvě Ghost Quartery, takže neměl zelenou, takže se zmohl jen na to sypat do mě jednu Inkvizici a Thoughtseize za druhým. Nakonec si ze zoufalství Ghost Quarterem ničil svůj druhý Ghost Quarter, aby si našel basic Forest a zahrál Noble Hierarcha. To mu však nepomohlo. Snapcasteři společně s blesky ho udolali (taky aby ne, když měl takhle brutální mana screw). Sice mi tentokráte po hře podal ruku (narozdíl od toho PPTQ), ale otrávenou ironickou poznámku, která zněla: "To byla ale parádní hra, co?" si neodpustil. No, asi bylo z mého výrazu vidět, že jsem z jeho prohry, byť na mana screw, měl upřímnou radost... :-D

A tak jsem si ještě s téměř dvaceti minutami do konce kola a dobrým pocitem sjel dolů do restaurace pro pizzu, kterou jsem si pak vzal nahoru a při jídle jsem pokecal s kluky z Liberce o jejich skóre.

5. kolo: Aleš Borek – GUb Infect (2:1 Win)

Sice jsem v první hře začínal a Inkvizicí jsem na začátku zjistil, že oponent hraje Infect, ale hru jsem nakonec docela přísně a rychle prohrál. Hra končila tak, že oponent měl na stole Glistener Elfa a oživený Inkmoth Nexus, a já díky Inkvizici věděl, že na ruce má Become Immense a ještě jednu nebo dvě neznámé karty. Já už měl 3 poison countery a nic na stole, a mou jedinou šancí, jak přežít toto kolo, bylo před útokem zacastit Exarcha a tapnout Nexus a potom zablokovat Elfa. Pokud by oponent kromě Become Immense nic neměl a nezacastil ho na Elfa, aby mi zabil Exarcha, další kolo bych na něj nalepil Twin a vyhrál bych, avšak tento scénář byl velice nepravděpodobný. No, ani tapnutí se nepovedlo, protože oponent měl Vines of the Vastwood, které pochopitelně na Nexus hodil. :-)

Do druhé hry jsem tentokráte již neodsidoval celé kombo. Odsidoval jsem pouze jeden Twin a několik karet, které proti Infectu nebyly zrovna dobré (alespoň tedy dle mého názoru – ale myslím, že odsidovat Remandy proti Infectu špatný postup není :-D), a dovnitř šli samozřejmě hvězdní Izzet Staticasteři a Spellskite. :-)

A ač v sidu hraji Spellskite pouze jednou, v obou následujících hrách mi přišla. A redirectovat oponentovo foukání na mou Spellskite je prostě super, obzvlášť pokud to ještě jistí Staticaster. :-) Jedinou věcí, která mě trochu zaskočila, bylo, když ve třetí hře má Spellskite dostala Twisted Image, ale Kolaghan's Command ji opět dostal z hrobu. V techto dvou hrách se Alešovi tedy žádný pořádný tlak vyvinout nepodařilo a Tasigur ho v obou hrách ujezdil.

6. kolo: Petr Sochůrek – Merfolk (2:0 Win)

Tak tady se už jednalo o vyšší ligu. Se svým skóre 3:0:2 jsem byl nalosován nahoru k Petru Sochůrkovi, který je v současnosti vycházející hvězdou českého Magicu (není ta metafora až moc poetická? :-D), a který měl skóre 4:1. A hned nalevo ode mě seděl Martin Jůza, což je už dlouhou dobu vyloženě česká elita. No, připadal jsem si, že jednou o něco hraju... :-D Mimochodem, u stolu se mezi sebou hráči bavili o tom, jaké mají skóre. Byl to přední stůl, takže to bylo samé 4:1 a 4:0:1. No, já jsem, vědom si úsměvnosti mých dvou remíz z 1. a 3. kola, vesele do éteru řekl: "Hmm, a já mám 3:0:2, heč!" Petr na to odvětil: "No, tak to asi abysme začali." :-D

Nakonec jsme to za přičinění menší dávky mého štěstíčka v obou hrách stihli o dost rychleji, než jsme asi oba očekávali – ale tím nechci říci, že jsem mohl vypnout mozek a spoléhat na štěstí.

První hru jsem měl jasný plán: poslat na Petra kombo ASAP, dříve, než mě rybí armáda přejede. Ze začátku se tedy žádný větší tlak z Petrovy strany nekonal, ale za to mi neutralizoval zdroje červené many pomocí Spreading Seas, které mi postupně hodil na dva červené dualy. Pak jsem tam měl už jen tuším basic Island a basic Swamp, které jsem nalízal přímo (pokaždé jsem fetchoval pro dual). Pak tam Petr už měl Aether Vial (který tedy naštěstí neměl od začátku, protože to bych si ani neškrtnul) a mohl si dovolit už castit nějakou tu rybu. No, prostě jsem následující dvě kola potřeboval líznout zdroj červené many, abych tam ten Twin poslal, jinak bych dostal. A to se povedlo. Další kolo jsem líznul fetchku, kterou jsem si na konci Petrova kola, kdy se zatapoval, aby vyvinul maximální tlak, našel basic Mountain a zahrál Exarcha. No, a další kartou, co jsem si líznul, byla Steam Vents. Takže kombo vyšlo. :-)

Toto byl další match-up, kdy jsem kombo neodsidoval, protože se opět jednalo o možná nejrychlejší možný způsob, jak zabít Petra dříve, než on zabije mě. Navíc můj sideboard neobsahoval zrovna mnoho karet, které by se proti Merfolkům daly efektivně použít. Ale nakonec to nebyl Twin, co mi zaručilo výhru ve druhé hře. Byly to mé tweaky v podobě Inkvizice a Young Pyromancera, jejichž kombinace zde vskutku zazářila! :-)

Ve svém prvním kole Petr zahrál Mutavault a předal kolo. Já zahrál Inkvizici, která odhalila tedy ne zrovna skvělou ruku (Minamo, další Mutavault, Tectonic Edge, Master of the Pearl Trident, Lord of the Atlantis a Dismember) ale rozhodně hrála zásadní roli. Zjistila, že Petr možná bude mít problém s manou, ale hlavně zahodila jeho Dismember, díky čemuž bude Pyromancer v relativním bezpečí – koneckonců, Merfolci kromě Dismemberu a Vapor Snagu moc zabíjení k dispozici nemají. :-) Petr v druhém kole zahrál Minamo a zaútočil Mutavaultem. Já ve svém druhém kole do hry poslal Pyromancera. Petr evidentně dolíznul Island, takže mohl začít hrát merfolčí lordy, ale já se cítil bezpečně. Ve svém dalším kole jsem zahrál Serum Visions a terminoval oponentova lorda, což mi získalo dva tokeny a bezpečný útok Pyromancerem. Dalším lordem byl Merfolk Reejerey, který dostal bleskem. Pak se k ofenzivě Pyromancera a tří tokenů přidal ještě Tasigur. Mé další kolo jsem jel už za 9. Na konci posledního kola, kterého se Petr dožil, měl na stole jednoho lorda a tři odtaplé země – bylo jasné, že bude muset do bloku oživit Mutavault. Mně zbývalo 9 životů a chtěl jsem hru ukončit co nejdříve. Na konci kola jsem tedy zahrál naprázdno Snapcastera - což bylo rozhodně dobře, jinak by mi útok nevystačil. Petr byl totiž na 5 životech, a když jsem zadeklaroval útočníky (Tasigur, Snapcaster, Pyromancer a tuším čtyři tokeni), Petr mi Vapor Snagem vrátil na ruku Tasigura a oživil Mutavault, ovšem já jsem před deklarací blokerů zahrál Exarcha a Mutavault mu tapnul. Takže měl pouze blokera na Tasigura a zbytek prošel, což mě dostalo o krok blíže k top8. :-)

7. kolo: Petr Tejnský – Affinity (2:1 Win)

Petříka znám už od své Magicové kolébky. Dříve totiž hrával v libereckém klubu Jotunheim a byl to pravděpodobně tamní nejlepší hráč. Je to sice už dávno, a tehdy jsem byl ještě naprostý klučík, ale za ty roky, co jsem v Jotunheimu hrával, se mi podařilo vyhrát match proti němu snad jen dvakrát, a to bylo vždycky, když pro srandu zkoušel hrát něco alternativního. Takže tady se jednalo o další výzvu, ale protože jsem věděl, že hraje Affinitu, kterou jsem, zvláště pak po sideboardu, považoval za dobrý match-up, docela jsem si věřil.

První hra už od začátku vypadala dobře, protože Petříkovy potvory se mi dařilo celkem dobře likvidovat, ačkoli jsem byl jen na třech manách. Poté však zahrál Etched Championa, který se po equipnutí Cranial Platingů stává velice nepříjemným clockem, na který se těžko hledá odpověď. Na ruce jsem měl Exarcha a Twin, ale chyběla mi čtvrtá země. Ta by bohužel došla až o kolo později, takže jsme šli na druhou.

Zde jsem opět kombo odsidoval jen částečně. Dovnitř rozhodně šli Izzet Staticasteři a Hurkyl's Recally a třetí Command, který je proti Affinitě ze zjevných důvodů také výborný. Tuto hru jsem celkem hladce vyhrál, jelikož Petřík nevygeneroval žádnou hrozbu, na kterou bych neměl odpověď, takže jsem končil s krásnými 18 životy (ty 2 jsem si pravděpodobně ubral shocklandou :-)).

Ale hra třetí byla zajímavá – a musím říci, že jsem se chvíli docela bál... Naštěstí se mi podařilo ve svém prvním kole Petříkovi Inkvizicí vyhodit z ruky Cranial Plating, ale zahlédl jsem tam i Etched Championa, Mastera of Etherium a poměrně nečekanou věc v podobě nového Ghirapur Aether Grid. Avšak protože Petřík od svého prvního kola měl ve hře Relic of Progenitus, efektivně mi žral cokoliv, co se v mé hřbitově octlo – a fetchky mi bohužel moc nechodily, takže jsem na výběr neměl, a tudíž mí potenciální Snapcastěři nebyli nic moc a Commandy byly taky horší. Ale nejhorším problémem bylo, jak se brzy ukázalo, castění Tasigura. Ale nebudu předbíhat. Etched Championa se mi podařilo také zahodit, na stole jsem pak měl Izzet Staticastera, který jistil Blinkmoth Nexusy od probouzení a za pomoci blesku se mu i podařilo zabít 4/4 Mastera. Pak se ale problémem ukázal být Ghirapur Aether Grid, který zase znemožňoval mně vyvinout tlak Young Pyromancerem, protože by hned umřel, a navíc vytvářel pomalu, ale jistě, tikající clock, který ale dokázal být nepříjemný, protože Tasigura, kterého jsem sušil na ruce, jsem kvůli exilování karet z hrobu od Relicu zahrát nemohl a byl jsem zaseknutý na třech zemích. Pak se ale stalo nečekané – Petřík udělal chybku z nepozornosti, která ho stála hru a mně zajistila postup do top8. Na stole jsem měl už několik kol tři země a hard-cast Tasigur za 6 je prostě drahý. Na konci jednoho kola jsem však zahrál blesk Petříkovi do hlavy a v následujícím draw jsem líznul Scalding Tarn. Ten jsem zahrál a zkusil fetchnout. A když Petřík bez reakce z od odtaplého Relicu odsouhlasil, věděl jsem, že nastala moje chvíle. Po fetchnutí jsem jakožto aktivní hráč opět obdržel prioritu a mohl jsem tedy v této fázi zahrát za 4 many + exile 2 ze hřbitova zahrát Tasigura! To by se mi ovšem nepovedlo, kdyby zareagoval na moje fetchnutí. Tasigur se tedy dvakrát projel a dostřelení Commandem mi zajistilo top8. :-)

8. kolo: Dominik Mikoláš – Grixis Control (1:2 Loss)

Ačkoli se jedná o velice zásadní match, který byl na tomto modernovém WMCQ mým posledním, mé psaní o něm rozhodně nebude nejdelší. Samotná top8 pro mě byla obrovským úspěchem a po těch sedmi kolech jsem už byl z toho Magicu už poměrně vyčerpaný. Popravdě jsem se dostal mnohem dál, než jsem tak do konce šestého kola počítal a jedna část ve mně už chtěla vypadnout, převzít si cenu za 5. – 8. místo a jet domů. Ale když už jsem tam byl, tak jsem se samozřejmě zmohl k tomu to zkusit.

Mým soupeřem byl Dominik Mikoláš, který nakonec celé WMCQ vyhrál s Grixis Controlem. Člověk, který Dominika z turnajů nezná, by si asi řekl, že se jedná o typického try-hard klučíka, ale tehdy by se šeredně zmýlil. Dominik přes svůj věk necelých 18 let je velice dobrým hráčem, který má za sebou řadu magicových úspěchů.

První hru jsem díky lepšímu umístění (mé 4. místo proti Dominikovu 5.) dostal možnost začínat. Nechal jsem asi trochu podprůměrnou ruku, ale pořád se mi nezdála špatná natolik, abych musel mulliganovat. Přece jen, tady každá karta bude hrát roli. Když jsem ale přes Inkvizici ve svém druhém kole zkontroloval Dominikovu ruku, bylo mi jasné, že tady asi dostanu. Země, Lightning Bolt, Terminate, 2x Snapcaster a 2x Kolaghan's Command. No, a taky jsem dostal, že si ani nepamatuju jak. :-)

Do druhé hry jsem odsidoval kombo, protože tady vážně nemělo smysl se o něj snažit, naopak Splinter Twiny by byly akorát dead draw. V této druhé hře opět zazářil Young Pyromancer, jemuž se nedostalo odpovědi v podobě blesku, Terminace nebo Commandu, a zvládnul vygenerovat docela slušný zástup tokenů. Za podpory Tasigura, druhého Pyromancera a sidovaných extra Dispelů druhou hru zvládnul vybojovat.

Ale třetí hra opět spíše připomínala tu první (i když jsem dostal, nebylo to tak brutální :-)). Sice jsem missnul třetí land drop a chvíli jsem tedy zůstal na dvou zemích, přičemž jedna z nich byl bezbarvý Lighthouse. Třetí země došla a držel jsem se zuby nehty, můj Tasigur se taky snažil, ale Dominikův Spellskitami (se kterými jsem tedy urputně bojoval za pomoci Kolaghan's Commandu) chráněný a Kolaghan's Commandy ze hřbitova vytahovaný Tasigur mě za pomoci velemocného Gurmag Anglera udolal. Tasigur navíc s množstvím many, kterým Dominik ke konci disponoval, poskytoval obrovskou karetní výhodu.

Ale prohra mě nijak zvlášť nemrzela. Jak už jsem mnohokrát zmínil, byl jsem se svým výkonem více než spokojen. 18 boosterů Origins (ve kterých jsem si otevřel celkem pěkné věci - z toho lepšího: Abbot of Keral Keep, Exquisite Firecraft, Day's Undoing, Chandra, Nissa a z posledního boosteru na mě vyskočila další Nissa a to dokonce ve foilu :-)) rozhodně potěšilo, a podložka taky neurazila. :-)

Závěrem: toto WMCQ považuji za velice povedené, minimálně tedy z mého úhlu pohledu. Je škoda, že se do top8 nepodařilo probojovat nikomu dalšímu z výprav z Hradce Králové, Pardubic a Liberce, i přestože součástí liberecké výpravy byl sám velký Leoš Kopecký a.k.a. Czech Shrek, ale není všem dnům konec a v této sezóně se ještě jednoho WMCQ, tentokráte ve formátu Standard, dočkáme. Takže uvidíme se 20. září v Brně!

 

Čus,

Pavel ;-)

 
na začátek