PTQ v Brně

Report z PTQ Dublin v Brně vám přináší Jakub Bakule. Užijte si ho.

Konverzace v mé oktávce připomínala spíše fotbalovou šatnu. Doby milých, tichých a introvertních magicářů očividně minuly. Výhodou je, že kartičkářská komunita instinktivně využívá přezdívek, takže kromě Petra Brožka může zbytek zůstat v anonymitě. Petr by se beztak okamžitě profláknul po zmínce jeho balíku (přezdívaném „se vším to mám dobrý“). Z Pardubic nakonec vyrazilo 10 kartičkářů. Se mnou tedy kromě Petra ještě jel Hlína, Koník a Spíl. 

Jako řidič jsem většinou neslyšel celou konverzaci a až později jsem zpětně dohledal kontext některých vět. Koník očividně vstal v dobré náladě, jelikož nedávno viděl ty nééééjvětší klobásy ve svém životě (Kde? Na to se ptejte Koníka – nyní již známý pod pseudonymem: „Klobásník“.). To ale nebyla poslední Koníkova hláška dne. Nezadal by si ani s Koothrappalim z Big Bang Theory. Postupem času jsem si zpětné zrcátko raději přenastavil na zadní sedadla, abych se aspoň trochu uklidnil. (další hlášky z auta odstraněny cenzorským zásahem, pozn. editora)

Samotná cesta z Pardubic se trochu protáhla, jelikož Hlína bydlí v malebné vesničce jménem Čepí. Pokud si jméno řeknete několikrát rychle za sebou, tak zjistíte, kam nám připadalo, že jedem. Hlína cestou do Brna (včetně) nenáviděl všechna města, skrz která jsme projeli a Prahu pak už jen z principu.

Teď se zkusím na chvíli zase věnovat magicu. Pro Brněnské PTQ jsem si vybral UWR aggro. Jelikož jsem na karty tři měsíce nesáhnul byla to celkem jasná volba. Měl jsem dost karet z UW aggra a ukázalo se, že field se během té doby proměnil tam a zase zpět. Dalo se čekat celkem cokoliv. Trochu problém mohl být reanimátor a bant-aury, těžší zápasy jsem čekal s naya midrange, ale nebál jsem se, že by tyto balíky tvořily většinu fieldu.
Ztotožnil jsem se s názorem, že UWR má problém, že karetní výhoda z Revelace neprodukuje dostatek kvality (hrozeb). Změnil jsem tak klasický UWR flash na UWR aggro inspirované několika balíky ze Starcitygames.com. Balíček se může zdát trochu schizofrenní, jelikož Hellkite a Geist úplně nesouvisí s Revelací. Faktem ale je, že proti bytostem beztak hrajete roli kontrolu a Revelace je zlomová. Proti midrange a kontrolu je pak zásadní. Absence Restoration Angelů je dána faktem, že nechci balík hrát tak, že si nechám 4 open do soupeřova kola. S minimem rušení to beztak nemá smysl. Zarek, Reckoneři a Hellkity jsou hrozby sami o sobě. Geistovi se musí udělat cesta jiným způsobem, kouzel je na to dost. Pro další turnaje bych zcela určitě přidal Helixy, které jsou zásadní pro damage race. Asi bych odebral jeden pillar nebo jeden charm. Také nejsem přesvědčen o kvalitě syncopate. Zvlášť pokud balík nezačíná, jedná se většinou o mrtvé karty. Z rušení bych možná nakonec zařadil jen 2x Counterflux. Chybí i Searing Spear. Naopak jedna Detention Spere se osvědčila. Trojkové bytosti měl řešit Reckoner, Zarek, Detention Spere, Mortars (časem i Helix) a hlavně Charmy. Líbí se mi spolupráce Sanpcastera a Pillarů (nebo později Helixů). Možná by chtěla nějak upravit manabase (přidat 1 zem) nebo přidat Izzet Chramy, protože jsem často mulliganoval (prakticky vždy na 6) nebo se zasekával na země. Azzorius Charm tak nejčastěji znamenal novou kartu ve druhém kole. Karetní nevýhoda z Izzet Charmu nevadí, pokud přinese stabilitu. Snapcaster a Revelace to doženou.

  • 24 zemí (1 basic a 1 Slayers´ Stronghold)
  • 4 Geist of Saint Traft
  • 2 Thundermaw Hellkite
  • 3 Boros Reckoner
  • 4 Snapcaster Mage
  • 2 Ral Zarek
  • 2 Warleader's Helix
  • 2 Syncopate
  • 4 Pillar of Flame
  • 3 Turn/Burn
  • 4 Azorius Charm
  • 3 Sphinx's Revelation
  • 1 Dissipate
  • 1 Mizzium Mortars
  • 1 Detention Sphere

Balík je dle mého názoru skvělý, i s autopilotem uhrál 5:2 a oba prohrané zápasy skončily 2:1 mou chybou. Právě náročnost balíku je nevýhodou. Většinu her vyhráváte o kolo a každá chyba většinou znamená konec. Koncentrace je tak důležitá dvojnásob. U větších turnajů se může únava dost projevit. Moje 4 naspané hodiny a ranní cesta do Brna tak nebyly zrovna nejlepší přípravou.

V prvním kole jsem narazil na Dobiho (ne skřítka). Soupeř byl sympaťák už od pohledu a hrál esper kontrol s Renounce the Guilds v základu, které jsou na mě skvělé. Obě hry se samozřejmě protáhly, nakonec však moje hrozby převýšily počet odpovědí. V první jsem resolvnul Ral Zareka a ten nakonec vytočil 4 kola navíc (!!! – po mé zkušenosti s never flipped Delverem jsem počítal s 1-2 max). Reckoner si tak došel pro vítězství, nicméně záda mu v tu dobu jistila Dissipate a Hellkite, kterou jsem zbytečně neukazoval (oponent měl jednu kartu). Obecně proti esperu mi přijde podstatné nebát se rušení a nevykládat víc jak jednu bytost, čímž efektivně měníte všechna wrata (a Far/Away) na neefektivní zabíjení. Výhodou je, že esper nemá okamžitou hrozbu (vyjma některých buildů s Aetherlingem), máte tak dost času. V druhé hře jsem přidal Dispely a Dissipate + 2x Aetherlinga. Dispel je zásadní, jelikož v klíčové chvíli rozhoduje hru (zejména na soupeřovu Revelaci) a dobře se točí přes Snapcastera. Resolvnutý Aetherling pak znamená konec. V druhé hře jsem v útoku úmyslně naběhl Geistem do Snapcastera. Podařilo se mi tak dva mé blesky vyměnit za rušení. Geist sice zemřel, ale později jsem již bez problémů resolvnul své další hrozby, zejména Revelaci. Ta mě nakonec dovedla k vítězství. Revelace bývá v tomto matchupu zásadní. Ve chvíli, kdy měl oponent 14 životů a jednu kartu, jsem se dvěma Snapcastery a Slayers´ Stronghold ve hře, šel pro Helix do hlavy místo revelace na 4 a zápas poměrně rychle ukončil.
1:0

Ve druhém kole jsem potkal Nayu, ale díky pilarům na elfy se mi podařilo soupeře zpomalit a dvě Hellkity ukončily zápas poměrně rychle. Na druhou jsem jednu Hellkitu vyndal s tím, že soupeř dá dovnitř Selesnya Charmy. Přidal jsem 2x Aetherlinga a 4 wrata. Zápas opět rozhodla Hellkite. Obě hry jsem skončil na 5 životech a vítězství o kolo.
2:0

Pro třetí kolo jsem byl napárován dolů. Soupeř hrál klasické RG aggro. První hru jsem si prohrál sám, když jsem ve druhém kole místo pillaru na 2/2 bytost hrál jeden ze dvou azzorius charmů (zřejmě z paranoidního strachu z geista nebo že se ze soupeře vyklube naya a položí voice). Soupeř následně položil Reckonera a já už situaci nestihl o kolo stabilizovat a zemřel na geista a sparing spear. V druhé hře jsem na šesti nechal 3 země (všech barev), 2 wrata a Snapcastera on play. 4 Země samozřejmě nedorazila a ani další levná kouzla. Ve výsledku jsem seděl na 3 Verictech a oponent se nebál, i když jsem pravidelně dával země až do 3 kola a vše z ruky vysypal na stůl…
2:1

Ve čtvrtém kole jsem potkal BG midrange. První hru jsem skončil na pohodových 19 a soupeře přejel Geist. Druhou hru jsem šel do šesti a chvíli se zasekl na zemích, oponent resolvnul 3 Thragtusky a nakonec mě ubil. Třetí jsem i přes mulligan již měl pod kontrolou a Geist opět stačil, soupeř mi nesebral ani život. Taky díky faktu, že se soupeř díky mému neštěstnému výrazu ve tvářil tapnul do scavenge na zeleného geista a dostal v reakci Tur/burn.
3:1 

Docela jsem se s balíčkem začal sžívat a cítil, že na Top8 má, pokud nezačnu chybovat. Bohužel hned příští kolo se mi to podařilo. Potkal jsem bant-aury Dominika Proška, což není zrovna dobrý matchup. Jedinou výhodou je, že bant-aury mi přijdou celkem nestabilní a hlavně cokoliv není geist (a dejme tomu stalker) je crap. Na oponentova geista mám naštěstí svého. V první jsem počkal do 6. kola na overload mortarsů a mezitím se bránil Helixem a Revelací na +2. Po vyčištění stolu již nebylo o čem se bavit. Druhou hru jsem ale šel do pěti a vynechal třetí landdrop a nakonec nepoložil 4 zemi. Dostal jsem tak kouř od malých potvůrek. Rozhodující hru jsem nechal na šesti ruku se dvěmi zeměmi všech barev (bohužel chodily obě taplé), azorius charmem, verdictem, Geistem a turn/burn. Oponent šel do 5ti a nechal one lander. Jak už to bývá, líznul a zahrál elfa, příští topdeck správné země a zahrál geista. Já opět na země čekal, ale podařilo se mi zahrát 3 a svého geista. Oponent ihned reagoval 4/4 slonem. Já měl v tu chvíli na ruce detention sphere, verdikt, revelaci a zem (4 ve hře). Nemohl jsem bohužel okamžitě zahrát verdikt, jelikož země přicházela taplá a chyběla mi druhá bílá. Na 11 jsem tak měl zcela jistě hrát detention spere na slona místo, abych čekal na verdikt v následujícím kole. Soupeř měl na stole 7 power (slon, elf, 2/2 token ze selesnya charmu). Na to aby zahrál geista neměl druhou zelenou (měl jen jednu kartu na ruce). Případnou aurou mne beztak nezabíjel a přinejhorším jsem mohl zahrát revelaci na +1 a příští kolo verdikt. Nicméně volba se sférou by mi dala mnohem více času na resolvnutí pořádné revelace. Takto mi nakonec oponent ukázal svou poslední kartu: Mending touch (regenerate target creature a já prohrál přesně na život (jelikož jsem revelaci na konci za +1 nehrál). Prohrál jsem tak na vlastní hrabivost.
3:2

V předposlední hře se oponent vytasil s Jund Aggrem. V první jsem ho porazil díky kombinaci Snapcaster na konci kola naprázdno a Hellkite, kde práci posléze dokončil helix spolu s +2/+0 bonusem ze Strongholdy. Druhou jsem opět přesidoval na kontrol (+2 dissipate, Aetherlingy). Soupeř zahrál 3 duresy. Měl jsem velký manaflood a jezdil mě zelený geist s Rancorem, nicméně oponent se rozhodl kolo před mou smrtí prolíznout s creamate (remove card from graveyard + draw) a místo turn/burn trefil Mizzium Mortars. Po zásluze tak dostal příští kolo Snapcasterem na geista a poté se již na nic nezmohl.

4:2

Poslední kolo bylo prakticky nekonečné, jelikož jsem potkal bant-kontrol. První dvě hry ještě probíhaly normální rychlostí, ale poslední jsem vyhrál až snad ve 30. kole na Aetherlinga. Opět se ukázalo, že pokud mi konečně přijde revelace, můj balík má mnohem více hrozeb než bant. Tři Thragtuskové dostali Datention Spere, tokeny držel na uzdě Reckoner a Aetherling jištěný dvěma dissipate a Snapcasterem si opatrně došel pro vítězství.
5:2

Nakonec tedy 18. místo ze 117 účastníků. Kdybych hrál přesněji Top8 mohla vyjít (6:1 stačilo). Field byl dost rozmanitý, nepotkal jsem dva stejné balíky. Nejvíce asi převažovalo RG. V top8 nakonec byla dvě UWR (rozdílné buildy), esper, 3x RG, jund, Petrovo RUG.

Mám pro vás zaznamenány čtvrtfinálové a semifinálové hry Tochyho UWR a Petrovy rozhodující hry v čtvrtfinále a semifinále spolu se všemi finálovými. Adam Klein bohužel vypadl hned ve čtvrtfinále v mirroru RGéček, kde nezačínal. Zápisy ze zápasů najdete v samostatném článku.

Tochi i Petr vyhrávají svá čtvrtfinále a ve vzduchu je naděje na Tolarijské finále, jelikož se v semifinále nepotkají. Tochi svůj zápas bohužel prohrává a ve finále můžeme fandit jen Petrovi, který však podlehl stejnému soupeři jako chvíli předtím Tochi.

Nakonec tedy 2. místo Petr Brožek, 4.Daniel Tocháček, 8. Adam Klein

Pardubická výprava tak byla opravdu úspěšná. Zpátky již cesta probíhala poklidněji a kromě míst, kde Koník v minulosti nahý zastavoval auta, jsme na nic nenarazili (Pokud nepočítám asi čtyři sebevražedné pokusy Bambiho a jeho přátel o blízké setkání s naší oktávkou. Shodli jsme se, že se jedná o vendetu, jelikož Petr nezařadil jedinečného 3/1 vigilance Bambiho do svého aggra).

Jakub Bakule

 
na začátek