Shadows over Innistrad - Seznamte se

Vše, co by měl každý vědět o nejnovější MTG edici Shadows over Innistrad. Příběh v pozadí, nové schopnosti a pravidla, turnaje, produkty, promo karty. Plno instruktážních videí.

 

Základní informace

Shadows over Innistrad je první edcí Shadows over Innistrad bloku (blok doplní edice Eldrich Moon). 

Edice přináší 297 karet (105 common, 100 uncommon, 59 rare, 18 mythic rare a 15 basic land). Očekávat můžeme i klasickou řadu produktů - Booster, Booster box, Fat Pack, Intropack. A nově také Deckbuilders Toolkit. Naopak Wizards upustili od vydávání Duel Decků/Clashpacků.

Do prodeje přichází v pátek 8.4., což je zároveň datum, kdy bude možné poprvé hrát karty z Shadows over Innistrad na constructed turnajích. Na limited turnajích si s kartami můžete zahrát už o týden dříve na Prerelease turnajích 2. a 3.4.


Turnaje spojené se Shadows over Innistrad

S příchodem Shadows over Innistrad (8.4.) dochází k rotaci Standardu - poprvé bude tzv. malá rotace, kdy nový blok vytlačí ze Standardu pouze 2 edice z nejstaršího bloku. Pro nás to znamená, že odejde Khans of Tarkir a Fate Reforged. Formát Standard se bude skládat z těchto edic: Magic Origins, Dragons of Tarkir, Battle for Zendikar, Oath of the Gatewatch, Shadows over Innistrad. Nová edice se také přidá na starší nerotující formáty (Modern, Vintage, Legacy).

Prerelease turnaje 2. a 3. dubna - jedinečná možnost zahrát si sealed deck týden před uvedením edice do prodeje

Release turnaje - FNM 8. dubna a turnaje o víkendu 9. a 10. dubna - účastníci obdrží Release Promo (obrázek níže v článku)

Pro Tour Shadows over Innistrad 22. - 24. dubna - profesionální turnaj, kde nejlepší hráči na světě předvedou jak si poradili s novým Standard formátem a Shadows over Innistrad draftem

Game Day 30. dubna a 1. května - první velký Standard turnaj otevřený pro každého, kdo si chce vyzkoušet nové karty v akci. Na Game Day jsou tradičně navíc na ceny promo karty a herní podložka (proma a podložka níže v článku). V Tolarii se Game Day hraje v sobotu i v neděli ve formátu Standard (pro bližší info sledujte web).


Svět Shadows over Innistrad

Vracíme se na známý svět Innistradu, který jsme opustili po osvobození Andělů a Démonů uzavřených v Hellvaultu. Svět se potopil do noci osvětlované zlověstným měsícem. Možná je to právě měsíc, který způsobil to, že andělé se z ochránců lidí stali jejich pronásledovateli. Lidé tak čelí další hrozbě vedle všudypřítomných vlkodlaků, upírů a jiných monster. Na Innistradu propuká šílenství. Mnozí se v zoufalství obrací ke starým kultům a zdá se, že největší zlo se má teprve probudit. Nikdo neví, co se na Innistradu děje a co opravdu stojí za všudypřítomným strachem a temnotou. Odvážní hledají stopy a snaží se rozluštit záhadu dřív, než bude pozdě. Do příběhu světa se zapojují planeswalkeři Jace, Sorin, Nahiri a vlkodlak Arlinn Kord. Jsme si ale jistí, kdo je na čí straně? Dostane se lidem pomoci?


Mechaniky Shadows over Innistrad

Hororový svět plný záhadných znamení a stop se podepisuje i na mechanikách edice. Propuklé šílenství vyjadřuje staronová shcopnost "Madness", vlkodlaci opět mění svou formu v závislosti na fázích měsíce a svou podobu mění i další hrůzy, stopy (Clue) se objevují na nejrůznějších místech a při různých příležitostech. Smrtí často nic nekončí a práce se hřbitovem je na denním pořádku, čehož využívá schopnost Delirium.

 

Double-Faced karty

Na Innistradu se zlo často mění ještě v horší zlo. Ale i dobro může povstat v nové síle. To vyjadřují double-faced karty (mají obrázkovou herní stranu na obou stranách karty).

Oboustranné karty fungují následovně. V každé jiné zóně než ve hře má karta vždy charakteristiky své strany s manacostem. Ve hře se může za splnění určité podmínky transformovat (otočit) na svou druhou stranu. Podmínka je vždy napsaná na kartě a když je splněna, kartu otočíte na stranu bez manacostu. Tím pak karta nabývá všechny charakteristiky napsané na této druhé straně (barva je určena barevným puntíkem) - jedinou výjimkou je to, že má nově manacost roven manacostu na přední straně (dříve byl její manacost klasicky 0). Pokud karta neopustila před svým transformováním hru, pamatuje si vše, co "zažila" její první strana, tzn. obdržené damage, zůstanou jí aury, countery, pokud byla taplá, zůstane taplá, pokud byla v souboji, je nadále v souboji atd.

Některé karty po splnění určité podmínky opustí hru a pak se do ní vrátí transformované (to známe u planeswalkerů Magic Origins). Některé mohou přijít transformované třeba ze hřbitova. V tomto případě se jedná o "novou" kartu, která nemá s původní nic společného. Do hry přichází už s charakteristikami "zadní" strany.

Při hře s double-faced kartami je potřeba dbát na to, aby taková karta v balíčku nebyla poznat. Není možné hrát tuto kartu v průhledných obalech. Řešení je takové, že budete používat neprůhledné/neprůsvitné obaly a nebo checklisty. Checklist je zástupná kartička, na které si zaškrtnete, kterou kartu ve vašem balíčku reprezentuje a když ji zahrajete, dáte si místo ní vaši oboustrannou kartu, kterou máte uloženou mimo balíček.

 

Delirium

Na světě plném temnoty se tak nějak očekává, že bude hrát významnou roli váš hřbitov. A ten opravdu sleduje schopnost Delirium.

Delirium dává kartě lěpší schopnost nebo efekt navíc. Schopnost Delirium je aktivní v okamžiku, kdy máte ve svém hřbitově alespoň 4 různé typy karet. Typy karet jsou: artifact, creature, enchantment, land, instant, sorcery, planeswalker, tribal (tribal na Innistradu nenajdeme). Pokud má karta víc typů (např. arttifact creature), počítá se pro potřeby Delirium schopnosti za oba typy.

 

Investigate a Clue tokeny

Abyste vyřešili záhady Innistradu, je potřeba sledovat stopy a řešit záhady.

Schopnost Investigate říká, že při jejím vyhodnocení položíte do hry pod svou kontrolu udaný počet Clue tokenů. Clue token představuje bezbarvý artifact s casting costem 0, který má text "{2}, Sacrifice this artifact: Draw a card." Clue token můžete obětovat kdykoli při zaplacení dvou jakýchkoli man a můžete ho samozřejmě použít i jiným způsobem, pokud vám to některá karta umožňuje.

 

Madness

Šílenství se šíří po celém Innistradu a jeho přítomnost je patrná i na kartách se schopností Madness.

Schopnost Madness se vrací po delší době (poprvé Odyssey blo, pak Time Spiral blok) a funguje skoro stejně jako dřív. Když kartu se schopností Madness zahodíte do libovolného vašeho nebo soupeřova efektu (nebo kvůli překročení hand size na konci kola), exilnete ji ze hry (to je rozdíl oproti minulosti) a pak triggeruje schopnost Madness, při jejímž vyhodnocení můžete kartu buďto zahrát za její Madness cost nebo ji umístíte do hřbitova. Díky schopnosti Madness můžete hrát karty i v okamžiku, kdy byste jinak nemohli, například bytosti můžete za jejich madness cost zahrát i v soupeřově kole (samozřejmě pořád platí, že jste kartu s touto schopností discardovali).

 

Skulk

Ne vše na Innistradu se snaží zvítězit hrubou silou. Někteří naopak využívají toho, že jsou slabší než ostatní.

 

Bytost se schopností Skulk nesmí být blokovaná bytostmi, které mají větší sílu než ona. Síla blokující bytosti se poměřuje v okamžiku deklarace obránců. Pokud se bytosti se schopností Skulk po jejím zablokování zvýší síla, považuje se stále za zablokovanou.


 

Karty Shadows over Innistrad

V kartách nové edice se odráží příběh světa Innistradu. Najdeme zde snad všechna monstra, co můžeme v příbězích najít, planeswalkery, rozzuřené anděly i lidi, kteří se snaží svůj svět ubránit. Po příběhové stránce jsou karty skvěle udělané a jejich schopnosti přinesou často hororové okamžiky přímo na battlefield. Skvělé je, že edice podporuje plno různých strategií a díky novým schopnostem zakládá strategie úplně nové (Madness, Human tribal, Delirium deck..). V edici jsou individuálně silné karty i takové, jejihž efekt výrazně roste až v synergii s dalšími. Prostě plno inspirace pro každého, kdo rád staví nové překvapivé balíky i pro ty, kdo se radši budou držet hrubé síly karet.