Tváří v tvář Emrakul

Emrakul je ikonickou bytostí blížící se edice Eldritch Moon. Je natolik unikátním stvořením, že je opravdovým oříškem, pro planeswalkery, kteří se s ní chystají na Innistradu utkat. Ale i pro všechny, kdo chtějí posoudit její vliv na hru. Podíváme se na vše, co může vyvolávat zmatek, předsudky a přehnané naděje při jejím posouzení.

Když jsem od svého zdroje dostal informaci, že Wizards of the Coast přijali do R&D týmu pro práci na Eldritch Moon chytrou horákyni, přešel jsem to s úsměvem, protože, kdo by tomu věřil... Teď po čase vidím, že vůbec nešlo o žert a

 

postava z pohádek Boženy Němcové u Wizardů opravdu pracovala!

 

Kdo jiný by totiž byl schopný splnit zapeklité zadání na novou podobu Emrakul než ta, která dokázala v pohádce vyřešit královo zadání: „doraž ani v noci ani ve dne, ani oblečená ani neoblečená, ani bosá ani obutá, ani pěšky ani jízdou...“.

 

Wizards jako by zadáním nové Emrakul kopírovali královu hádanku, když po vývojářích chtěli, aby:

 

„stála 13 man a zároveň nestála 13 man, přidala vám extra kolo a zároveň vám nepřidala extra kolo, šla zničit instantem a zároveň nešla zničit instantem, ukončila příchodem hru a neukončila příchodem hru...“.

 

A dílo se ve výsledku velmi vydařilo! I když zároveň existuje skupina lidí, podle které se dílo vůbec nevydařilo. A tím je dílo ještě vydařenější, protože jde o kartu zároveň vydařenou (podle některých) a zároveň nevydařenou (podle dalších)! Prostě úplná pohádka. I když podle některých (hlavně obyvatel Innistradu) je to spíše noční můra.

 

 

V úvahu se musí vzít i to, že v příběhu Innistradu oplývá Emrakul silnou mocí ovládnout mysl téměř všech a všeho a v její přítomnosti se realita, většinou dost nepěkně, přetváří k nepoznání. A musím přiznat, že jsem přemýšlel, jestli jsem také nepodlehl nějaké formě ovládnutí mysli, protože osobně mi přijde Emrakul prostě boží. Nejen, co se týče karetního designu, ale i hratelnosti.

 

Zároveň ale vyvolává dost otázek/námitek a je dost těžká na posouzení, takže se jí budu věnovat podrobněji.

 

Když už jsme u schopnosti Emrakul přetvářet reality pouhou přítomností, tak se podívejte, co nám udělala s cenami 13 položek v e-shopu. Moc hezký pohled to pro mě nebyl, ale vzhledem k síle Emrakul se nám podaří vrátit ceny zpět asi až po Prerelease..

 

 

 

 

Pro podrobné posouzení se podívám se na schopnosti karty zleva v pravo, od vrchu dolů, protože téměř každý kousek obsahuje něco zapeklitého pro evaluaci její hratelnosti. Budu se soustředit jen na formát Standard, protože ten je pro nové karty nejdůležitějším prostředím.

 

Název - Emrakul, the Promised End