Vampýři na Modern

Do halloweenu nám sice zbývá skoro celý rok, nicméně jsem si nemohl nevšimnout, jak jsou Vampýři oblíbení mezi začátečníky, takže jsem se rozhodl popsat, jak bych je postavil já. Představím vám dvě různé verze, v závislosti na různých finančních hladinách.

 


 Ve slově "vampýr" mi kvůli anglickému vampire moc nesedí tvrdé y, nicméně podle ústavu pro český jazyk to tak skutečně je, jelikož je vampýr odvozeno od slova netopýr


 

 

Nejdůležitější mi přijde si uvědomit, jak to celkově na modernu vypadá a jaká je nejlepší možná strategie v rámci vampýrů.

 

Jako největší chyba, které se začátečníci při stavbě vampýrů dopouštějí, mi přijde přílišná fixace na karty jako Vampire Nighthawk a Vampire Nocturnus.

 

 

Modern je velmi nehostinné prostředí, které je plné Lightningů Boltů, Remandů a Lingering Soulsů. Nocturnova abilita je náhodná a pro ideální fungování potřebuje fečky, které vám deck pořádně prodraží. Druhý problém je, že když vám soupeř všechny předchozí vampýry pozabíjí, tak Nocturnus vůbec nic nedělá.

 

Podobný případ je i Nighthawk. Je příliš pomalý, nemá žádný okamžitý vliv na hru a vymění se s každým removalem 1 za 1, aniž by nám poskynul jakoukoli výhodu (nemluvě o tom, že 2/3 za tři many je na modern dost špatný poměr cena/výkon).

 

Musíme si proto uvědomit, jaká by měla u vampýrů být základní cesta k úspěchu. Deck nemá karetní výhodu do lategamu jako je Snapcaster Mage s Kolaghan’s Commandem (ten by se tu hrát mohl, ale v decku byl nebyl moc dobrý), ani možnost kombofinishe v podobě Deceiver Exarcha se Splinter Twinem. Dokonce nemá ani žádnou oslnivou bytost, jako je Tarmogoyf, nebo Siege Rhino. Základní cesta k úspěchu by tak měla zákonitě být co největší agrese podpořená levným a účinným removalem a discardem.

 

Bytosti

Základem by mělo být zařazení co nejvíce agresivních bytostí za jednu a dvě many. V tomto ohledu mi jako nejvíce opomíjená karta přijde Stromkirk Noble. Pokud ho soupeř hned nezabije, tak má velký problém. Velký bonus je, že spousta bytostí běžně hraných na modernu jsou humani, kteří ho nemohou blokovat. Namátkou třeba Snapcaster Mage, Dark Confidant, Knight of the Reliquary, Tasigur, nebo Jace (Vryn’s Prodigy).

 

Další základní jednomanovka je Vampir Lacerator. Ten nás sice bude každé kolo kousat, ale taková je holt v černé cena za kvalitu.

 

Poslední jednomanovky, o kterých by se dalo uvažovat, jsou Pulse Tracker a Viscera Seer. Pulse Tracker umí sice útočit ve druhém kole za dva, ale v kombatu se vymění s úplně libovolnou bytostí, což úplně nechceme. Viscera Seer je na tom, co se kombatu týče, ještě hůře, ale s několika kartami tvoří pěknou synergii, takže se o něm dá uvažovat. Rozhodně to ale není karta, kterou si do decku dáme v playsetu.

 

Na dvou manách máme dvojku Bloodghast a Kalastria Highborn. Bloodghast je skvělý s fetchlandy a shodou okolností i s Kalastrií. Pokud máme v decku dostatečný počet fetchlandů, tak s ním může být vynikající i již zmiňovaný Viscera Seer. Jednak nám to umožní nascryovat si dobrou kartu na vrch knihovny, ale také umožňuje vícekrát za kolo použít abilitu u Kalastrie.